نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: تقوا و بندگی خداوند متعال به زندگی انسان ها معنا می دهد از این رو همسران باید باتقوای الهی به زندگی خود معنا بدهند.
کد خبر: ۱۵۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ 02 January 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: تقوا و بندگی خداوند متعال به زندگی انسان ها معنا می دهد از این رو همسران باید باتقوای الهی به زندگی خود معنا بدهند.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، آیت الله مصطفی علما روز شنبه در مراسم جشن 300 نوعروس یتیم تحت حمایت کمیته امداد افزود: مودت، رحمت و دوستی حافظ زندگی همسران جوان است و این دوستی موجب ثبات روابط میان آنان می شود.

وی اظهار کرد: ازدواج سنت پیغمبر است و اگر کسی این سنت را حفظ کند ثلث ایمان خود را حفظ کرده است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: ازدواج سنت حسنه ای است که در دین مبین اسلام بسیار مهم تلقی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان سخنان خود به توصیه های امام راحل (ره) به نوعروس ها و دامادها اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) تاکید داشتند زوجین جوان پیش از ایفای نقش همسری باید دوست و یاور یکدیگر باشند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه نیز در این مراسم با یادآوری اینکه جشن ازدواج نوعروسان با مساعدت و همکاری موسسه خیریه عترت بوتراب برگزار شده گفت: هم اکنون این موسسه حمایت از شش هزار یتیم در کشور و 700 یتیم در استان را برعهده دارد.

حسین خدرویسی با تاکید بر اینکه هم اکنون بالغ بر شش هزار یتیم در استان کرمانشاه از حمایت های حامیان نیک اندیش بهره مند می شوند خاطرنشان کرد: 23 هزار حامی نیکوکار از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان حمایت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه در پایان ضمن قدردانی از زحمات خادم الایتام میرسیدی موسس نهاد خیریه عترت بوتراب در راستای حمایت از ایتام و تامین هزینه های ازدواج، تحصیل و معیشت آنان تصریح کرد: ایجاد زمینه های ازدواج آسان برای جوانان سنتی حسنه است که پاداش فراوانی نزد خداوند متعال خواهد داشت.

در ادامه این مراسم خاکسار معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با تاکید بر اینکه باید قدردان کسانی باشیم که زمینه های ازدواج آسان جوانان را فراهم می کنند اظهار امیدواری کرد: چنین برنامه هایی با جدیت از سوی مسئولان کمیته امداد با همکاری خیرین و حامیان نیک اندیش برگزار شود.

به هریک از نوعروسان یتیم کمک هزینه خرید جهیزیه 20 میلیون ریالی اعطا شد که به گفته خدرویسی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه 15 میلیون ریال از کمک هزینه مذکور از سوی موسسه خیریه عترت بوتراب و مابقی از منابع کمیته امداد تامین اعتبار شده است.

از جمعیت دو میلیون نفری استان کرمانشاه بیش از 160 هزار نفر از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار