رئیس پلیس آگاهی کردستان خبر داد
رئیس پلیس آگاهی استان کردستان از کاهش 10 درصدی انواع سرقت‌ها در کردستان خبر داد و گفت: با توجه به امکاناتی که در استان وجود دارد کشف جرائم به صورت علمی و در زمانی کوتاه انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۵۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 02 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، جمال سلمانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج، از کاهش 9 درصدی ارتکاب قتل در این استان تا پایان آذر امسال خبر داد و اظهار کرد: 100 درصد قتل‌هایی که در سال‌ جاری به وقوع پیوسته است، کشف شده و کشفیاتی نیز از قتل‌های سال‌های گذشته در استان داشته‌ایم.

وی گفت: به واسطه همراهی مردم و با همکاری که بین مجموعه پلیس آگاهی و دستگاه قضا در استان، بیش از 90 درصد از جرائم در استان کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با بیان اینکه استان کردستان از نظر فراوانی وقوع جرائم جزء سه استان آخر کشور است، تصریح کرد: از نظر جرائم خشن، کردستان کمترین آمار را به خود اختصاص داده و پلیس آگاهی استان در این حوزه رتبه نخست را کشف کرده است.

وی گفت: براساس سیاست‌های نیروی انتظامی، عملکرد پلیس‌های تخصصی استان‌ها طی دو مرحله در سال انجام می‌شود که مجموعه پلیس آگاهی استان در عملکرد 6 ماهه نخست امسال، در بین گروه خود در کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

سلمانی از کاهش 10 درصدی انواع سرقت‌ها در کردستان خبر داد و افزود: با توجه به امکاناتی که در استان وجود دارد کشف جرائم به صورت علمی و در زمانی کوتاه انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد با همکاری مردم، ادارات ذیربط کاهش زمان کشف جرائم در نهایت ارتقای احساس امنیت بین مردم استان محقق شده است.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان کردستان با بیان اینکه 50 درصد آمار سرقت‌ها در کردستان مربوط به جرائم خرد است که توسط معتادان صورت می‌گیرد، گفت: در بحث سرقت از منزل و خودرو هم مواردی در استان وجود داشته اما آمار قابل‌توجهی نیست.

وی افزود: استان کردستان به لحاظ جرائم سریالی، باندی و سازمان‌یافته کمترین آمار را دارد و در 9 ماه امسال هیچ موردی در این زمینه‌ها در استان اتفاق نیفتاده است.

سلمانی احساس امنیت را ضروری‌تر از خود امنیت دانست و گفت: ارتقای سطح امنیت از مهم‌ترین اولویت‌های انتظامی استان است که در واحدهای تخصصی بنا به رسالت و وظایف تعریف شده به صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه کردستان نیم‌درصد کل جرائم سرقت‌ها را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: همراهی و تعامل بسیار خوبی در بحث کشف جرائم و مبارزه با سارقین در بین دستگاه‌های ذیربط استان وجود دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان اظهار کرد: بیشترین آمار جرائم با توجه به اینکه شهرستان سنندج 50 درصد جمعیت استان را دارد مربوط به این شهرستان است.

وی گفت: برای پیشگیری و مقابله با جرائم پلیس آگاهی با در نظر گرفتن جغرافیای جرائم، ساعت وقوع جرم و تعداد جرم‌ها را به صورت ماهیانه بررسی و براساس آن برنامه‌ریزی‌های مقابله‌ای انجام می‌دهد.

سلمانی افزود: این اقدامات موجب شده بیش از 97 درصد از سرقت‌های خرد در استان کشف و با افرادی که تعدد جرائم داشته‌اند به صورت جدی برخورد صورت گرفته است.

وی وقوع اکثر جرائم به ویژه‌ سرقت خودرو را ناشی از عدم آموزش‌های شهروندان در خصوص اصول پیشگیری دانست و گفت: سهل‌انگاری در مسائل روزمره که مستلزم آموزش‌ و فرهنگ‌سازی است که در همین راستا برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در دستور کار انتظامی استان قرار گرفته و اجرا شده است.

رئیس پلیس آگاهی کردستان افزود: نسبت کشف وقوع جرائم در کردستان تا پایان آذرماه به میزان 90.65 درصد بوده که در مقایسه با سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار