امام جمعه موقت ساری گفت: مقام معظم رهبری هر ساله در ایام سال نو میلادی به خانواده شهدای مسیحی سرکشی می‌کنند، این عنایتی است که مقام معظم رهبری به اقلیت‌های دینی وفادار به انقلاب اسلامی دارند.
کد خبر: ۱۵۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 01 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های نماز جمعه امروز مرکز استان اظهار کرد: جهان براساس محبت آفریده شده و خداخواهی در فطرت انسان‌ها و دیگر موجودات، نهادینه شده و به فرموده قرآن کریم در آیات متعدد، همه موجودات، خدا را ستایش می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکل جوامع بشری و به ویژه اروپا و غرب این است که از خدا فاصله گرفته‌اند، افزود: این دوری از خدا را هیچ انسان مومنی نمی‌تواند برتابد و باید این پرده را کنار زد و خدا را دید و با خدا به راز و نیاز پرداخت.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به آغاز سال نو مسیحی، گفت: به مسیحیان و هموطنان ارمنی و ارامنه استان این ایام را تبریک عرض می‌کنیم.

یوسف‌پور با بیان اینکه ارامنه، اقلیت‌های دینی ایران، یاور انقلاب اسلامی بودند و در جنگ تحمیلی، با صدام مبارزه کردند و شهید دادند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری هر ساله در این ایام به خانواده شهدای مسیحی سرکشی می‌کنند و امسال هم وقتی به دیدار خانواده شهید ارمنی رفتند برادر شهید اعلام کرد که نمی‌توانم باور کنم رهبر مملکت به خانه راننده تاکسی بیاید که شهید داده است و این عنایتی است که مقام معظم رهبری به اقلیت‌های دینی وفادار به انقلاب اسلامی دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان سهم عمده در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی دارند، ادامه داد: دانشجویان پیرو خط امام راحل، انقلاب دوم را در تسخیر لانه جاسوسی رقم زدند و سپس راهی جبهه‌ها شده و به شهادت رسیدند و در حماسه هویزه، جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند و 140 نفر در این عملیات به حادثه رسیدند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه حماسه مردم هویزه، الگوی جهاد و شهادت به وجود آورد، تصریح کرد: کشف حجاب رضاخانی در راستای غربی کردن ایران اسلامی به تاسی از حکومت لائیک آتاتورک صورت گرفت.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه رضاخان شیفته اقدام آتاتورک شد و کشف حجاب را در دستور کار قرار داد، خاطرنشان کرد: حجاب اصلی‌ترین آموزه اسلام نام محمدی است و در آیات متعدد قرآن به حجاب تاکید شده است.

وی با بیان اینکه حجاب نقش بسیار تعیین‌کننده در حفظ کیان جامعه و بنیان خانواده دارد، اظهار کرد: بی‌حجابی از مصادیق بارز این فساد است و بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه، ارتباط نامشروع، بداخلاقی‌ها و ... همه از بی‌حجابی ریشه می‌گیرد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه بی‌سوادی باید در جامعه ریشه‌کن شود، افزود: در جامعه اسلامی نباید مسئله‌ای به نام بی‌سوادی وجود داشته باشد.

یوسف‌پور با بیان اینکه از دستگاه‌ها، نهادها، مردم مازندران، ائمه جمعه، رسانه‌ها و ... که در حماسه 9 دی حضور پرشور داشتند، تشکر می‌کنم، گفت: 9 دی با عزت و سربلندی در سراسری استان برگزار شد و مردم حضوری آگاهانه در این مراسم داشتند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار