معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، سامانه بارشی مستقر در جو منطقه از اواخر وقت امروز(چهارشنبه، 9 دی) از جو استان خارج می‌شود.
کد خبر: ۱۵۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 30 December 2015
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، سامانه بارشی مستقر در جو منطقه از اواخر وقت امروز(چهارشنبه، 9 دی)  از جو استان خارج می‌شود.

علی‌محمد زورآوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به سامانه ناپایداری که جو استان را تحت تاثیر قرار داده، اظهار کرد: این سامانه بارش‌هایی به صورت برف و باران را برای نقاط مختلف استان در پی داشت.

وی ادامه داد: بارش این سامانه در شهر کرمانشاه به شکل باران و در برخی از مناطق سردسیر به صورت برف بود و از نقاطی مانند "گواور" و "کیوانان" سه سانتی‌متر بارش برف گزارش شده‌ است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه این سامانه به تدریج تا اواخر امشب( چهارشنبه، 9 دی) موجب ناپایداری در استان می‌شود، افزود: از اواخر وقت امروز شاهد خروج این سامانه از جو استان خواهیم بود.

زورآوند خاطرنشان کرد: عبور این سامانه باعث کاهش چندان زیاد دمای استان نخواهد شد.

به گفته این مسئول، با عبور این سامانه به تدریج از اواسط روز جمعه (11 دی) سامانه بارشی دیگری وارد جو استان می‌شود که باران و برف را برای سطح استان در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این سامانه تا روز شنبه در استان فعالیت دارد و با عبور آن دمای استان به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: با عبور این سامانه دمای هوا در شهر کرمانشاه شب‌ها هفت تا هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر خواهد رفت و در گرمترین ساعت روز هم زیر صفر خواهد ماند.

زورآوند با بیان اینکه سرمای هوا چند روزی در استان ادامه خواهد یافت، تاکید کرد: از اواسط هفته آینده هوا به تدریج گرمتر خواهد شد.

وی در ادامه میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون را 320 میلی‌متر  اعلام کرد که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری و نسبت به میانگین بلندمدت افزایش بیش از دو برابری داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار