رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: به دنبال اجرای طرح تحول سلامت مبلغ 500 میلیارد ریال یارانه درمان در بیمارستان‌های دولتی این استان توسط دولت پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۵۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ 27 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، فرهاد پورفرضی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان گرمی با ارائه گزارش ثمرات بهداشتی و درمانی پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح تحول سلامت مبلغ 500 میلیارد ریال یارانه درمان در بیمارستان‌های دولتی استان توسط دولت پرداخت شده است که این امر کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم باعث رضایتمندی 91 درصد آنان شده است.

وی افزود: این آمار رضایتمندی مردم در این استان 25 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل یادآؤر شد: در طرح تحول سلامت پرداختی‌ها از جیب مردم از 33 درصد به پنج درصد رسیده است و دولت در واقع با این اقدام توانسته بخش اعظمی از مشکلات درمانی و هزینه‌کرد مردم را کنترل کرده و بهبود بخشد.

پورفرضی با اشاره به سیاست‌های اصلی اجرای طرح تحول نظام سلامت نسبت به ترویج بسته زایمان طبیعی بیان کرد: هم اکنون به‌دنبال ثبت 10 هزار مورد زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی استان زایمان طبیعی 13 درصد افزایش یافته است که این رقم در استان نسبت به هدف‌گذاری کاهش زایمان سزارین در طرح تحول نظام سلامت در کشور سه درصد بیشتر است.

این مسئول ادامه داد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت کلینیک‌های ویژه تخصصی در مرکز و تمامی شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است و در این مراکز 64 پزشک متخصص مقیم به صورت 24 ساعته و 51 پزشک متخصص دیگر نیز به صورت پاره وقت در بین جذب سیستم درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان شده که سهم شهرستان گرمی از این بهره‌مندی چهار پزشک متخصص است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت:با احتساب چهار پزشک متخصص شمار بکارگیری پزشکان متخصص در شهرستان گرمی به 12 نفر می‌رسد.

پورفرضی از صرف هزینه 100 میلیارد ریال برای بحث ارتقای هتلینگ و اصلاح اتاق‌های بستری در تمامی بیمارستان‌های دولتی استان نیز خبر داد و افزود: هم‌سو با این فعالیت‌ها پنج تفاهمنامه با وزارت بهداشت و درمان در خصوص گسترش تخت‌های روانپزشکی بسته شده که از این 5 مورد 2 مورد در شهرستان گرمی با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از اختصاص تجهیزات جدید درمانی و پزشکی به بیمارستان ولایت گرمی نیز خبر داد و یادآؤر شد: این تجهیزات شامل دستگاه رادیولوژی و سونوگرافی دیجیتال، سونوگرافی داپلر، یک مورد دستگاه دیالیز، دستگاه شوک و دو دستگاه آمبولانس است که بر حسب نیازهای جدید نیز سایر تجهیزات نیز در اختیار این بیمارستان قرار خواهد گرفت.

فرماندار گرمی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مردم و بیماران در رابطه با تشخیص‌های آزمایشگاهی بیمارستان ولایت گلایه‌هایی دارند، اظهار کرد: البته برخی اختلافات در آزمایشات از نظر علمی امری طبیعی است اما نباید این تفاوت بسیار فاحش باشد.

میر علی رحیمی‌زاد افزود: دستگاه‌ها و تجهیزات این آزمایشگاه باید به روز شود و نیروهای فعال در این حوزه نیز کارآمدی لازم را داشته باشند.

رئیس شورای سلامت گرمی تصریح کرد: در برخی موارد اشتباه یک آزمایشگاه باعث اختلال در روند درمان بیمار می‌شود و از طرف دیگر بیمار نیز باید هزینه‌های دوباره‌ای را پرداخت کند.

رحیمی‌زاد بکارگیری پزشک متخصص گوش، حلق و بینی، چشم‌پزشک، راه‌اندازی درمانگاه تخصصی در سطح شهر، افزایش ویزیت تعداد بیماران مراجعه‌کننده به بخش اورژانس و درمانگاه‌های تخصصی با در نظر گرفتن تعداد پراکندگی جمعیت روستایی شهرستان و ایجاد درمانگاه درمان بستر در بخش انگوت این شهرستان را از دیگر خواسته‌ها و مطالبات اهالی این شهرستان از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد و تسریع در حل این مشکلات را از مسئولان مربوطه خواستار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار