رئیس دادگاه انقلاب ایلام گفت: زندان مکانی برای بازسازی شخصیتی و اصلاح باورهای غلط است.
کد خبر: ۱۵۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 27 December 2015
 رئیس دادگاه انقلاب ایلام گفت: زندان مکانی برای بازسازی شخصیتی و اصلاح باورهای غلط است.

به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومی اداره کل زندان های استان ایلام، عبدالمهدی روشنی در بازدید از مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی زندان ایلام اظهار کرد: اگر فردی با توجه به شرایط اجتماعی، اقتصادی و روانی مرتکب کج روی اجتماعی شد نیازمند فرصتی دوباره برای اصلاح رفتار خود است.
وی افزود: با توجه به نهاد و فطرت پاک آدمی مطمئنا با تدابیر مدبرانه از جمله اصلاح و بازسازی شخصیت مجرمین و بزهکاران، بی‎تردید آسیب‎های اجتماعی نیز در جامعه کاهش می‎یابد.
روشنی بر اهمیت شناخت روش و ماهیت کار روانشناسان، آموزش تاثیرگذار مهارت‎های اساسی زندگی برای زندانیان، اعتقاد به خدمت ‎رسانی مطلوب به زندانیان، مطالعه و شناخت دقیق دستورالعمل و پروتکل‎های سازمانی در حوزه روانشناسی تاکید کرد.
وی تاکید کرد: اجرا و عملیاتی کردن برنامه‎ها بصورت کاربردی و علمی، ارائه طرح و ایده‎های مفید توسط روانشناسان و ارتقای آموزش روانشناسان باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس دادگاه انقلاب ایلام یادآور شد: مشاوره با زندانیان و شناخت اختلال درونی آنها می تواند از بار روانی زندانیان کاهش دهد و اقدامی موثر در راستای کاهش آسیب رفتارهای پر خطر باشد. 
وی گفت: در حقیقت قسمت مهمی از فعالیت های اصلاحی و تربیتی بر دوش مشاورین و مددکاران زندان است به همین دلیل اهمیت و حساسیت کار مشاورین و مددکاران در سطح زندان ها مشخص است.
روشنی اضافه کرد: با توجه به شرایط سختی کار زندان ها، توجه به زندان ها می بایست در اولویت قرار گیرد زیرا که زندان ها نیز به مانند جامعه ای کوچک اما با نیازهای یک جامعه بزرگ بایستی نگاه ویژه ای به آن شود
محمد میری رئیس مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی زندان ایلام نیز در حاشیه دیدار رئیس دادگاه انقلاب ضمن تقدیر از همکاری مراجع قضایی با مجموعه زندان ها گفت: دستگاه های حمایتی و تامینی و اجتماعی و همچنین اجرایی استان و نهادهای مردمی باید وارد عمل شوند و تلاش کنند که محصول کار زندان ها آن چیزی باشد که جامعه در بحث اصلاح و تربیت انتظار دارد.
براساس این گزارش، رئیس دادگاه انقلاب ایلام ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان از قسمت های مختلف مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی بازدید کرد و در راستای حل مشکلات قضایی زندانیان در حوزه اختیارات خود قول های مساعدی داد.
منابع غیر رسمی از وجود بیش از یک هزار نفر به دلیل ارتکاب به جرایم مختلف در زندان های ایلام خبر می دهند./م
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار