خطیب جمعه خرم‌آباد وحدت و همدلی را نیاز همیشگی امت اسلامی دانست و گفت: وحدت زیر چتر ولایت معنا و استحکام پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۵۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹ 26 December 2015

امام جمعه خرم‌آبادگفت : همه کارها باید با محوریت قانون انجام گیرد و وحدت، همدلی، انسجام مردم حفظ شود تا جامعه دچار دو قطبی نشود.

به گزارش خبرگزاری تابنا ک از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت عیسی و آغاز سال میلادی به جامعه مسیحیت اظهار داشت: از نظر ما مسلمانان همه پیامبران الهی معصوم هستند و از جایگاه والایی برخوردارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به روز شنبه 5 دی ماه روز ایمنی و کاهش بالاهای طبیعی بیان کرد: مسئله بلاهای طبیعی مانند سیل و زلزله یک امر معمول است و در اینجاست که عقل انسان حکم می‌کند از آنها پیشگیری کند.

وی افزود: یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بلایای طبیعی مقاوم‌سازی خانه‌هاست لذا در این راستا کارهای خوبی نیز صورت گرفته است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت مقاوم‌سازی منازل روستاها اقدامات مفیدی را انجام داده تا جایی که این بنیاد در لرستان 96 هزار واحد مسکونی روستایی را مقاوم‌سازی کرده است.

میرعمادی از روستاییان خواست که در اجرای طرح مقاوم‌سازی منازل بنیاد مسکن استقبال کنند تا واحدهای مسکونی در برابر سیل و زلزله مقاوم شوند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه سخنان خود یاد شهید حسین غفاری را گرامی داشت و اضافه کرد: روز دوشنبه هفته آینده سالروز شهادت این شهید بزرگوار است که به دست رژیم شاهنشاهی زیر بار شکنجه‌های فراوان و سخت به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین 7 دی ماه روز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی را گرامی داشت و گفت: یکی از کارهای بزرگی که بعد از انقلاب صورت گرفت همین نهضت سوادآموزی است که در پی آن افراد زیادی باسواد شدند.

وی افزود: در راستای سوادآموزی در لرستان نیز کارهای بسیار زیادی انجام گرفته ولی اکنون 27 هزار فرد بی‌سواد در استان وجود دارد که امیدوار هستیم با استقبال مردم از طرح سوادآموزی شاهد روزی باشیم که جشن سواد را در استان برپا کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان روز سه‌شنبه هفته آینده مصادف با 17 ربیع‌الاول و روز میلاد پیامبر را به مسلمانان تبریک گفت و اظهار داشت: این روز به نام روز اخلاق نامگذاری شده است زیرا مهمترین سیره اجتماعی پیامبر اخلاق، مهربانی، برادری و وحدت بوده است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی با رعایت اخلاق و برادری باید زیر چتر ولایت قرار بگیرند تصریح کرد: وحدت زیر چتر ولایت معنا پیدا می‌کند که خوشبختانه ما شاهد این موضوع در انقلاب اسلامی بوده‌ایم و به عبارت دیگر می‌توان گفت که رمز پیروزی این انقلاب بزرگ همان وحدت میان مردم بوده است.

میرعمادی در ادامه سخنانش به انتخابات 7 اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فرایند انتخابات وارد مرحله بعدی که همان نظارت و تأیید صلاحیت داوطلبان توسط شورای نظارت و شورای نگهبان است می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان شورای نگهبان را سنگر اول نظام جمهوری ایران دانست و بیان کرد: این شورا در طول 4 دهه انقلاب اسلامی تحت تاثیر هیچگونه نظام سیاسی قرار نگرفته و تنها در چارچوب قانون ایستاده است.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: گرچه حملات زیادی علیه شورای نگهبان صورت گرفته اما آنان همچون سدی محکم جلوی نفوذ عوامل تخریب‌کننده داخل نظام هستند و چنین کار بزرگی صیانت می‌خواهد.

میرعمادی با تاکید به اینکه همگی باید در راستای برگزاری یک انتخابات باشکوه و عظیم تلاش کنند تاکید کرد: همه کارها باید با محوریت قانون انجام گیرد و وحدت، همدلی، انسجام مردم حفظ شود تا جامعه دچار دو قطبی نشود.

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود 9 دی ماه سالروز حماسه مردم ایران در برابر فتنه 88 را باعث حیات دوباره جامعه دانست و بیان کرد: حماسه 9 دی برای همیشه در تاریخ ماندگار است زیرا مردم حماسه بزرگی را خلق کردند به همین دلیل این روز به عنوان روز بصیرت نامگذاری شده است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد افزود: فتنه‌‌گران به مقدسات دینی و مردم توهین کردند تن به قانون ندادند، ضربه سختی به پیکره نظام وارد کردند اما خوشبختانه مردم ایران با بصیرت خود پاسخ دندان‌شکنی را به دشمنان نظام دادند.

وی اضافه کرد: حماسه 9 دی سیلی محکمی بر صورت منحرفان نظام بود تا آنان بدانند در صورت کوچکترین تعرضی نسبت به مقدسات و ولایت مردم ایران ساکت نخواهند بود.

میرعمادی در پایان تاکید کرد: حماسه 9 دی برای همیشه زنده است و همه مردم باید در اجتماع عظیم این روز حضور پیدا کنند و وحدت و انسجام خود را به رخ دشمنان بکشند. 

خبر :محمود داودی نژاد


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار