بررسی روزنامه های گیلان؛
به گزارش تابناک گیلان،با مرور روزنامه های صبح امروز،چشم مان بیشتر به مسائل بهداشت و درمان استان می خورد.مسئله ای که با آمدن وزیر بهداشت دولت یازدهم در روزهای پایانی سال93 امیدهای گیلانی ها را برای بهبود این امر بیشتر کرده است..
کد خبر: ۱۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ 18 March 2015
به گزارش تابناک گیلان،با مرور روزنامه های صبح امروز،چشم مان بیشتر به مسائل بهداشت و درمان استان می خورد.مسئله ای که با آمدن وزیر بهداشت دولت یازدهم در روزهای پایانی سال93 امیدهای گیلانی ها را برای بهبود این امر بیشتر کرده است.که روزنامه گیلان امروز به مسائل و مشکلات بهداشت و درمان گیلان و مدیریت پسماند آن اشاره کرده که با هم خواهیم خواند.

 گیلان سه برابر وضع موجود نیازمند تخت‌های بیمارستانی است

تابناک گیلان: استاندار گیلان بر لزوم تکمیل بیمارستان‌های موجود و تجهیز آن‌ها تاکید کرد و گفت: گیلان سه برابر وضعیت موجود، نیازمند تخت‌های بیمارستانی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی در نشست با وزیر بهداشت که برای پی گیری مصوبات سفر هفته گذشته قاضی‌زاده هاشمی در تهران برگزار شد، افزود: ساخت بیمارستان‌های بزرگ با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد در آستارا، رضوانشهر، لاهیجان، لنگرود، تالش و دیلمان و خانه‌های بهداشت از جمله طرح‌های بهداشت و درمان در گیلان است.

وی با اشاره به ساخت یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌ها در شهرستان آستارا با ظرفیت یکصد تخت و پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰درصد اظهار کرد: این بیمارستان در صورت تامین اعتبار ۸۰میلیارد ریالی در سال ۹۴برای افتتاح آماده خواهد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل ۴۰خانه بهداشت باقیمانده در گیلان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰درصد، ۳۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، خواستار تکمیل این خانه‌های بهداشت شد و گفت: استانداری نیمی از اعتبار تکمیل این خانه‌ها را نیز تأمین می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۲درصدی بیمارستان ۴۰۰تختخوابی در رشت خاطر نشان کرد: تکمیل این بیمارستان نیز یکصد و پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که نقش مهمی در افزایش ارایه خدمات به مردم دارد.

نجفی همچنین گفت: برای تکمیل طرح‌های بهداشت و درمان در استان به هر میزان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتبار در نظر گیرد، استانداری نیز کمک می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با بیان اینکه سرانه اعتباری گیلان در بخش بهداشت و درمان نیازمند افزایش است، گفت: باتوجه به اینکه سالیانه میلیون‌ها گردشگر به این استان سفر می‌کنند، میزان سرانه اعتباری گیلان در بخش بهداشت درمان نیازمند تغییر است که در همین رابطه نامه‌ای به رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواهم نوشت.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی با تائید این نکته که بخشی از تجهیزات بهداشتی و درمانی گیلان فرسوده است، ادامه داد: اگر چه ساخت پروژه‌های وزارت بهداشت بر عهده وزارت راه و شهرسازی است اما از محل یک درصد ارزش افزوده در تکمیل این پروژه‌ها کمک می‌کنیم.

وی افزود: همچنین تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا کمبودهای تجهیزاتی بیمارستان‌های گیلان که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام شده، در سال آینده برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای ساخت و تکمیل تعدادی از بیمارستان‌های کشور در حال مذاکره هستیم، گفت: در صورت رسیدن به توافق ساخت بیمارستان ۴۰۰تخت خوابی لاکان رشت نیز در این همکاری مشترک قرار خواهد گرفت.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین با اشاره به فرسوده بودن اورژانس بیمارستان رازی رشت گفت: برای ساخت اورژانس جدید ۲۰میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی همچنین بر تکمیل باقیمانده مراکز بهداشتی گیلان با کمک استانداری در سال آینده خبر داد و افزود: تخت‌های ICU بیمارستان‌های گیلان افزایش خواهد یافت.

وزیر بهداشت به کسری اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی در بخش مطالبات پرسنل و تأمین تجهیزات نیز اشاره و اضافه کرد: ماه گذشته ۳۰میلیارد تومان در این بخش کمک کردیم و از معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت می‌خواهم چون بخش عمده‌ای از این مطالبات همچنان باقیمانده است، کمک بیشتری کند.

وی خاطرنشان کرد: در فروردین ماه سال آینده برای بازدید از شهرستان‌های باقیمانده که هفته گذشته موفق به بازدید نشدم، به گیلان سفر می‌کنم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یکشنبه هفته گذشته وارد گیلان شد و در نخستین روز سفر، از بیمارستان ولیعصر شهرستان رودبار بازدید و همچنین بیمارستان ۳۲تختخوابی امام رضا (ع) شهرستان شفت، بیمارستان ۱۷شهریور رشت و بخش رادیوتراپی بیمارستان رازی این شهر را افتتاح کرد.

وی همچنین از بیمارستان شهرستان انزلی بازدید و از بیماران بستری در این مرکز درمانی عیادت و دلجویی کرد.

بیمارستان نیکوکار شهرستان املش، بخش دیالیز بیمارستان شهید انصاری رودسر و بیمارستان ۳۲تختخوابی غدیر سیاهکل نیز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

بر اساس آخرین آمار دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۲۲بیمارستان دولتی با دو هزار و ۳۳۸تخت در استان وجود دارد. 


تکلیف قلیان سراها چه شد؟کلا تعطیل یا بی خیال؟؟


تکلیف قلیان سراها چه شد؟کلا تعطیل یا بی خیال؟؟


تکلیف قلیان سراها چه شد؟کلا تعطیل یا بی خیال؟؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار