رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه:
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: فاسد اقتصادی مانند توده چربی است که وقتی بدن را فرا می گیرد، آب کردن آن سخت است و مفاسد اقتصادی اعتماد عمومی را سلب و به آن خدشه وارد می کند.
کد خبر: ۱۴۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 22 December 2015
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: فاسد اقتصادی مانند توده چربی است که وقتی بدن را فرا می گیرد، آب کردن آن سخت است و مفاسد اقتصادی اعتماد عمومی را سلب و به آن خدشه وارد می کند.

به گزارش تابناک کرمانشاه، کیوان کاشفی در نشست اعضای اتاق بازرگانی و اتاق اصناف کرمانشاه با مدیرکل دادگستری استان که پیش ازظهر امروز در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، عنوان کرد: باید بپذیریم که درآمدهای نفتی دیگر جوابگوی رونق اقتصادی کشور نیست، و بخش بزرگی از بدنه دولت هنوز به این باور نرسیده است.

وی افزود: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه، رگه هایی از تقسیم وظایف دولت و بخش خصوصی دیده می شود.

رئیس اتاق بازرگانی در ادامه به طرح مشکلات حوزه اقتصادی استان پرداخت و گفت: قوانین دست و پا گیر یکی از مشکلات اساسی در روند شکوفایی اقتصاد است و نیازمند یک نهضت قانون گذاری هستیم.

کاشفی اظهار داشت: اقتصاد دولتی یکی از آفت های دیگر است که بخش خصوصی را با مشکل جدی مواجه کرده و نباید اقتصاد صرفاً به دولت متصل باشد.

وی افزود: برای تصمیمات غلط وقت نداریم و مسئولین می بایست به سمت بخش خصوصی بیایند، چراکه خروجی تصمیمات اشتباه به تشکیل پرونده در دادگستری ختم می شود.

رئیس اتاق بازرگانی تصریح کرد: اتفاقی که اخیراً در صنعت خودروسازی کشور رخ داد، در آینده ای نزدیک موجب می شود سیل عظیمی از پرونده های وام گیرندگان به سمت قوه قضاییه بیاید.

کاشفی در ادامه خواستار مماشات با بخش خصوصی استان شد و افزود: در وضعیت کنونی که شرایط سختی بر بسیاری از واحدهای صنفی حاکم و آمار ورشکستگی بالا است، نیازمند همکاری و کمک مسئولین هستیم تا این واحدها به سمت رونق اقتصادی سوق پیدا کنند.

وی گفت: یکی از ارکان هییت های مستقر در سازمان امور مالیاتی، قضات دادگستری است، از انجا که این سازمان ها به دنبال اخذ مالیات هستند و بخش خصوصی به دنبال پرداخت مالیات کمتر، لذا در این بین نقش قضات بسیار تعیین کننده است.

رئیس اتاق بازرگانی در پایان عنوان کرد: متٱسفانه در جامعه ما هنوز شرط داوری جا نیفتاده است و نیازمند قرارگرفتن شرط داوری در قراردادهای دولتی هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار