مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از حضور دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.
کد خبر: ۱۴۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 22 December 2015
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از حضور دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد باقر حسینی اراکی در حاشیه مسابقات و در خصوص تلاوت و قاریان قرآنی این مرحله اظهار داشت: در رابطه با فعالان قاری قرآنی باید گفت که نیازمند رعایت سه شرط از جمله قلب خاشع، جسمی آسوده و روحی عاری از تشویش در این عرصه است.

حجت الاسلام حسینی اراکی افزود: خشوع قلب تسلیم بودن در محضر خداوند است و تلاوت را اثر بخش تر می کند و موجب افزایش عبودیت و بندگی به همراه ولایتمداری است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: به واسطه این مسابقات استان شمیمی دل انگیز از عطر قرآنی دارد که با مساعدت هئیت داوران و انعکاس خوب خبری توسط رسانه ها در همه شهرستان و به ویژه کشور طنین انداز شده است.

وی بیان کرد: مراسم اختتامیه سه رشته ترتیل حفظ ۱۰ و ۲۰ جز قرآن با حضور گسترده مردم علاقمند و مشتاق کرمانشاهی به مباحث قرآنی و همچنین مسئولین به بهترین نحو ممکن انجام گرفت.

این مسئول ادامه داد: همچنین در مراسم اختتامیه  یادواره مهاجران الی الله و تجلیل از خانواده علیرضا اکبری به عنوان شکوفه قرآنی استان کرمانشاه انجام گرفت.

حضور دبیر شورای عالی انقلاب در مراسم اختتامیه

حجت الاسلام حسینی اراکی اظهار داشت: از امروز رشته های اذان و معارف به رقابت خواهند پرداخت و در عصر نیز مراسم اختتامیه این دور رشته به همراه تجلیل از برگزیدگان برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: پس از اقامه مسابقه مفاهیم و اذان از روز بعد رقابت در رشته های حفظ کل و قرائت تحقیق با حضور متسابقین سراسر کشور آغاز خواهد داشت.

وی افزود: در رشته قرائت تحقیق رقابت‌ها دشوار تر و حلاوت تلاوت ها افزون تر می شود بنابراین از مردم استان خواستاریم با حضور پر رنگ خود به این مراسم رونق بیشتری بخشیده و سابقه مثبت مهمان نوازی خود در این مراسم نیز به نمایش بگذارند همچنان که آقای احمدی مجری این دوره از مسابقات از عظمت حضور کرمانشاهیان در مراسم قرآنی بارها یاد کرده است.

حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: در مراسم روز گذشته نیز شب یلدای قرآنی با سفره پر برکت تندیس ها و برگزیدگان به همراه تجلیل از خانواده شکوفه قرآنی علیرضا اکبری اجرا شد.

وی بیان کرد: در برخی مناطق شهرستان پس از ۳۵ سال اعزام مبلغ و روحانی صورت گرفت و با ارتقاء فرهنگی و حضور قاریان ممتاز و ترویج معارف دینی دیگر برخورد یا شکایتی در منطقه وجود نداشت.

مدیر کل اوقاف اظهار داشت: با اعتباراتی بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در ۴ شهرستان اسلام آباد، گیلانغرب و هرسین مراکز فرهنگی قرآنی از سه ماه قبل افتتاح و و تا به حال ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حجت الاسلام حسینی اراکی اظهار داشت: در اختتامیه مراسم نیز دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت این مرکز آقای حمید محمدی به همراه فرزند زنده یاد آیت الله مویدی قمی از درگذشتگان حادثه منا در مراسم حضور خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار