به بیش از 200 قطعه از 953 قطعه اراضی 10 هکتاری که در کل کشور، فقط در غرب مازندران وجود دارد تجاوز شده است که با آن برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰ 17 March 2015
دادستان مرکز استان مازندران با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت توجه بیشتر به حفظ منابع طبیعی و مقابله با اقدامات غیر قانونی گفت: با مسؤولانی که در حفظ منابع طبیعی کوتاهی کنند برخورد می‌شود.

به گزارش تابناک حجت‌الاسلام اسدالله جعفری روز پنجشنبه در همایش قضات و نیروهای انتظامی و حفاظتی که در تالار مجتمع منابع طبیعی کریم ساعی در کلارآباد برگزار شد افزود: صدای متخلف نباید بالاتر از صدای قانون باشد.

وی ادامه داد: استان مازندران بیش از یک میلیون هکتار جنگل دارد و متصرفان اراضی ملی و همچنین مسؤولانی که در امر واگذاری این زمین‌ها هستند حق ندارند خود را فراتر از قانون بدانند.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران اظهار داشت: یکی از مواردی که در این شورا بررسی می‌کنیم، واگذاری‌های صورت گرفته در سال‌های قبل است که بعد از احراز تخلف در واگذاری، اسناد صادر شده ابطال می‌شود.

جعفری تأکید کرد: به بیش از 200 قطعه از 953 قطعه اراضی 10 هکتاری که در کل کشور، فقط در غرب مازندران وجود دارد تجاوز شده است که با آن برخورد قانونی می‌شود.

وی متجاوز به بیت‌المال و اراضی ملی را مستحق هیچ رأفت و رحمی ندانست و تصریح کرد: با چنین افرادی باید به شدت برخورد کرد و سیره امیرالمؤمنین، علیه‌السلام، نیز همین بود.

دادستان مازندران گفت: اگر در گذشته ادارات منابع طبیعی، کلی تلاش می‌کردند تا مسائل مربوط به حوزه خود را برای دستگاه قضایی تشریح و توجیه کنند، اکنون قضات اهتمام و آشنایی زیادی با منابع طبیعی دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر در این همایش اظهار داشت: با قضات، تعامل خوبی داریم و آنها در حفظ اراضی ملی و برخورد با متخلفان دو قدم از ما جلوتر هستند.

کورش خلعتبری لیماکی افزود: ارتباط دستگاه قضایی و ادارات منابع طبیعی نسبت به سال‌های قبل بسیار بهتر شده است و درک متقابل و خوبی از یکدیگر داریم.

وی خواستار مساعدت قضات و نیروی انتظامی در سامان‌دهی و حل مشکلات مربوط به قطعات 10 هکتاری و اراضی ساحلی شد و تأکید کرد: اگر این دو معضل حل شود، قول می‌دهم حتی یک متر از اراضی ملی جنگلی و مرتعی تصرف نشود.

خلعتبری یادآور شد: پیشروی آب دریای خزر منجر شد نشانه‌های ارتفاعی (bench marks) که چند دهه قبل نصب شده بود به زیر آب برود و از طرف دیگر، چهار خطه شدن جاده کناره باعث شد خط شاخص ما برای تعیین اراضی ساحلی مبهم شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر یادآور شد: هزینه نصب نشانه‌های ارتفاعی جدید در غرب مازندران فقط 20 میلیارد ریال است که در مقایسه با تأثیر زیادی که در جلوگیری از تصرف اراضی گران‌قیمت ساحلی دارد، پول ناچیزی است.
حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر در غرب مازندران دارای 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع است و مدیریت اراضی ساحلی را نیز بر عهده دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
با سلام احتراما":اولا" در خصوص اطلاع رسانی شما تقدیر تشکر میشود .اما سوال این است ایا در اعمال رفتار و یا برخورد قانونی با افرادیکه به حریم سواحل غرب استان تجاوز شده و در فعل نیز می شود مسئولین محترم مربوطه بان رسیدگی کردهاند؟صراحتا" و مستندا" و ادله موجود پاسخ منفی است .بقول ما مازنیها بیرون گود گومی لنگش کن داخل گود با یه فتح پا نقش وخاک زمینی .اقا محترم تشریف بیار درسواحل عباس اباد خصوصا سلمانشهر پروژه برلیلن جمشید اباد اومدن درساحل باسکول 50تنی نصب کردنند کجا هستند ببینند برن برخورد کنند پس چرا نمیرنند؟درصورت تمایل برای اطلاعات بیشتر با ایمیل من تماس داشته باشید ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار