رئیس ستاد انتخابات ایلام از آغاز فرآیند ثبت نام از داوطلبان عضویت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 2 حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 19 December 2015
 رئیس ستاد انتخابات ایلام از آغاز فرآیند ثبت نام از داوطلبان عضویت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 2 حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران در این استان خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین کلانتری روز شنبه  اظهار کرد: ثبت نام نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز بمدت هفت روز کاری آغاز شده است.
وی افزود: افرادی که تمایل به داوطلب شدن برای دهمین دوره انتخابات مجلس دارند، می توانند از امروز 28 آذر تا روز جمعه چهارم دی در ساعت های اداری، به ستادهای انتخابات مستقر در فرمانداری شهرستان های ایلام و دهلران و یا ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کنند.
کلانتری خاطر نشان کرد: داوطلبانی که قصد ثبت نام برای انتخابات مجلس در حوزه شهرستان های جنوبی استان (دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر) را دارند باید به ستاد انتخابات مستقر در فرمانداری حوزه انتخابیه دهلران یا ستاد انتخابات کشور و افرادی که برای شهرستان های شمال استان (ایلام، مهران، ملکشاهی، سیروان، ایوان و چرداول) دارند نیز به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه ایلام یا ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کنند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: فعالیت هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز که پیشتر تشکیل شده اند پس از پایان مهلت ثبت نام داوطلبان در روز چهارم دی ، بمدت ۱۰ روز برای بررسی صلاحیت کاندیداها آغاز و طبق استعلامات از مراجع چهارگانه نظیر، ناجا، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سازمان ثبت احوال، صلاحیت آنها را انجام می دهند.
کلانتری تاکید کرد: در استان ایلام دو حوزه اصلی ایلام و دهلران و هشت حوزه فرعی در فرمانداری شهرستان های مهران، ایوان، ملکشاهی، سیروان، آبدانان، چرداول، دره شهر و بدره آماده ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان نیز که از روز پنجشنبه هفته گذشته 26 آذر آغاز شده و تا دوم دی ادامه دارد در فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه (ایلام) و ستاد انتخابات وزارت کشور انجام می شود.
وی اضافه کرد: در دو روز گذشته از زمان ثبت نام مجلس خبرگان رهبری سه نفر در استان ایلام نام نویسی کرده اند.
قرار است هفتم اسفندماه ۲۹۰ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ۸۸ نفر برای عضویت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با رای مستقیم مردم انتخاب شوند. /م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار