کد خبر: ۱۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲ 17 March 2015

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از اجرای دو طرح «آرامش بهاری» و سوگواره «یاس نبوی» درایام نوروز خبر داد.

حجت الاسلام محمد صالحی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز درایام نوروز دو طرح «آرامش بهاری» و سوگواره «یاس نبوی» را برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته در لحظات تحویل سال جدید شاهد برگزاری برنامه‌هایی ویژه درامام زاده‌های شاخص استان خواهیم بود.

صالحی افزود: علاوه براین در امام زاده‌های استان خیمه‌های معرفت،غرفه نقاشی کودکان نیز بر پا می‌شود تا مسافران نوروزی ضمن استفاده از فضای معنوی امام زاده‌ها اوقات فراغت خود را به خوبی سپری کنند.

وی ادامه داد: اقداماتی در خصوص تامین امنیت مسافرانی که قصد شب‌مانی در امام زاده‌ها را دارند نیز صورت گرفته است و مسافران می‌توانند در چادرهای شخصی خود با آرامش شب‌های نوروز را به صبح برسانند .

این مسئول گفت: امام زاده‌ها فضای اختصاصی برای اسکان مسافران ندارند به همین دلیل اگرکسی قصد شب‌مانی درامام زاده‌ها را داشته باشد باید وسایل و لوازم مورد نیازش را تهیه کند.

صالحی تصریح کرد: در روزهای نوروز مسئولان امام‌زاده‌ها با همکاری نیروی انتظامی و نگهبانان اقدامات لازم برای تامین امنیت میهمانان را فراهم می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز درخصوص سوگواره نبوی نیز توضیح داد: ازآنجایی که ایام رحلت بانوی دو عالم با ایام نوروز تقارن پیدا کرده امسال امکان برگزاری جشنواره زائر در امام‌زاده طاهر( ع) کرج وجود نداشت به همین دلیل نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه «یاس نبوی» در فضای این امام زاده ایجاد شده تا مردم به واسطه آن بتوانند با جریانات بعد از رحلت پیامبر (ص) تا به شهادت رسیدن حضرت فاطمه (س) آشنا شوند .

این مسئول گفت:این نمایشگاه تا پایان فروردین ماه دائر است و عموم مردم می‌توانند به صورت رایگان ازآن بازدید داشته باشند.

وی ادامه داد: درایام نوروز دو خیمه معرفت نیز در محور کرج – چالوس دایر می‌شود که در این خیمه‌ها مبلغان دینی به صورت 24 ساعته حضور دارند به سوالات شرعی مسافران پاسخ می‌دهند.

وی در پایان گفت: علاوه براین در ایام شهادت بانوی دو عالم نیز مبلغانی از قم در تمامی امام‌زاده‌های استان حضور پیدا می‌کنند و مردم را با سیره فکری و عملی فرزند بزرگوار پیامبر (ص) آشنا می‌سازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار