استاندار کرمانشاه در جلسه شورای اداری شهرستان گیلانغرب گفت: شهرستان گیلانغرب از نقاط اساسی ارتباط بین ایران و عراق است.
کد خبر: ۱۴۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 18 December 2015
استاندار کرمانشاه در جلسه شورای اداری شهرستان گیلانغرب گفت: شهرستان گیلانغرب از نقاط اساسی ارتباط بین ایران و عراق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر اسدالله رازانی پس از بازدید از پروژه‌های شهرستان گیلانغرب و همچنین بازدید از شهر مرزی نفت شهر و بازارچه مرزی سومار، با حضور در محل فرمانداری گیلانغرب در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان گیلانغرب حضور یافت و دستورات لازم برای توسعه هرچه بیشتر این شهرستان مرزی را صادر کرد.

رازانی در این جلسه با اشاره به رشادتها و دلاورمردیهای مردمان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس، اظهارکرد: این شهرستان مرزی در دوران دفاع مقدس سال‌ها رنج و سختی کشیده، بنابراین نیاز است که امروز توجه ویژه‌ای به توسعه آن داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه این شهرستان را یکی از نقاط اساسی ارتباط بین ایران با عراق دانست و گفت: توسعه بازارچه مرزی سومار از جمله برنامه‌های اصلی استان است، چراکه معتقدیم مرز یک فرصت است و باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

وی شهرستان مرزی گیلانغرب را یک منطقه راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و افزود: این شهرستان سالیان سال محل تردد زوار عتبات عالیات بوده و از نقاط اساسی ارتباطی بین ایران و عراق به شمار می‌رود، بنابراین از نظر راهبردی برای ایران اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رازانی همچنین به ظرفیت‌های این شهرستان مرزی اشاره کرد و گفت: وجود دریاچه سد دایک در جوار این شهر جاذبه‌ای کم نظیر برای توسعه گردشگری است، بنابراین باید از این امکان به نحو احسنت استفاده شود و شرایط را برای توسعه گردشگری در گیلانغرب فراهم کرد.

استاندار کرمانشاه یکی از مشکلات اصلی شهرستان گیلانغرب را نامناسب بودن راه های ارتباطی این شهرستان دانست و گفت: متاسفانه اغلب راه های ارتباطی این شهرستان از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است، بنابراین نیاز است که اداره کل راه و شهرسازی توجه ویژه ای به بهبود راه‌های ارتباطی این شهرستان داشته باشد.

 

وی همچنین به مشکلات سد دایک برای ارائه آب آن به کشاورزان منطقه اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه ای کرمانشاه و سازمان جهاد کشاورزی استان باید هرچه سریعتر این مشکل را رفع کنند و سدی که میلیاردها تومان برای آن هزینه شده را به خاطر چند صد میلیون اعتبار به حال خود رها نکنند تا کشاورزان منطقه بتوانند از مواهب آن بهره مند شوند.

استاندار کرمانشاه به معضل بیکاری منطقه نیز اشاره کرد و افزود: اینکه مردم به فکر اشتغال دولتی باشند یقینا چنین چیزی میسر نخواهد بود، بلکه باید از طرق دیگری شرایط را برای ایجاد اشتغال جوانان فراهم کنیم و باید راهکارهایی ارائه شود که مردم بتوانند به راحتی برای خود شغل ایجاد کنند.

رازانی در ادامه با اشاره به اینکه باید برای انجام کارها مصلحت مردم را در نظر بگیریم، گفت: در انجام هر کاری اگر تنها به فکر منافع شخصی باشیم، یقینا ضرر خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه افزود: مسئولان شهرستان گیلانغرب باید در قالب کتابچه ای کلیه نیازهای این شهرستان را در قالب یک برنامه چهار ساله درآورند تا بتوان آن را به عنوان نقشه راه مد نظر قرار داد و همگام با آن پیش رفت تا به توسعه گیلانغرب دست یافت.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه کرم محمدی فرماندار شهرستان گیلانغرب مشکلات و موانع توسعه این شهرستان را بیان کرد و مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز هر کدام مسائل مربوط به اداره خود را تعهد کردند که در مدت زمان کوتاهی انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار