رييس كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات آذربايجان‌شرقي از تجهيز 21 فرمانداري استان به فيبر نوري خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 17 December 2015

به گزارش تابناک تبریز،محمد سربخشیان در جلسه مشترك ستاد انتخابات استان و كميته اطلاع رساني ستاد انتخابات استان گفت: نقش و جایگاه فناوری اطلاعات، به عنوان محور تحول و توسعه، نحوه انجام فرآیندهای انتخابانی را تغییر داده است.

وی با اشاره به قابلیت های سامانه جامع انتخابات برای الکترونیکی کردن فرآیندهای انتخابات در کشور، گفت: این سامانه توسط وزارت کشور و به منظور مدیریت یکپارچه، استفاده از امضاء الکترونیک و مکانیزه کردن کلیه فرآیندهای انتخابات طبق قوانین و آیین‌نامه‌های موجود، طراحی شده است.

وي اظهار كرد : در این سامانه از مجموع 25 فرآیند انتخاباتی، 14 فرایند قبل از روز اخذ رای، چهار فرآیند روز اخذ رای، سه فرآیند بعد از روز اخذ رای و چهار فرآیند به عنوان فرآیندهای پشتیبان، طراحی و تعریف شده است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، با اشاره به پیش‌بینی اولیه، تعداد شعبات آذربایجان شرقی را سه هزار و 127 شعبه عنوان کرد و خاطر نشان کرد: جهت تجهیز این شعبات با احتساب سیستم‌های پشتیبان به سه هزار و 400 سیستم کامپیوتری و تجهیزات جانبی نیاز است تا در شعب اخذ رای استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: آخرین وضعیت پوشش ارتباط مخابراتی در شعب اخذ رای، با همکاری شرکت مخابرات درسطح استان احصاء و اقدام لازم به منظور رفع مشکلات مخابراتی انجام شده است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی افزود: در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی، شهرستان شبستر به عنوان پایلوت، انتخابات تمام الکترونیکی را به صورت موفق برگزار کرد که تجربه ارزنده ای است.

سربخشیان با تاکید بر اینکه هم اکنون 21 فرمانداری استان آذربایجان شرقی در حال اتصال به شبکه فیبرنوری است، افزود: با ایجاد این بستر، سرعت تبادل اطلاعات بین استانداری و فرمانداری‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت که می‌تواند در برگزاری انتخابات موثر واقع شود./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :