سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: طرح بازسازی شهر مرزی نفت شهر هم اکنون با پیشرفت قابل توجهی در دست اقدام است.
کد خبر: ۱۴۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 17 December 2015
سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: طرح بازسازی شهر مرزی نفت شهر هم اکنون با پیشرفت قابل توجهی در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در جریان بازدید استاندار کرمانشاه از بازسازی شهر نفت شهر افزود: هم اکنون ساخت مجتمع آموزشی تربیتی 65، سرسرای ورزشی سقف بلند 85 و احداث 50 واحد مسکونی برای محرومان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) نیز 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه مرکز بهداشتی درمانی و مسجد نفت شهر نیز تکمیل و آماده بهره برداری است.

وی اظهار کرد: قرار است که واحدهای مسکونی در دست اقدام در نفت شهر تا خرداد ماه سال آینده تکمیل شود.

وی اظهار کرد: طرح های عمرانی در دست اقدام در نفت شهر توسط اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس، دانشگاه علوم پزشکی، اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای بازسازی شهر مرزی نفت شهر را بیش از200 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

وی همچنین از حضور نیروهای پاکسازی برای مین روبی بخشی از اراضی کشاورزی پاکسازی نشده در سومار و نفت شهر خبر داد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد: با هدف تسریع در روند بازی نفت شهر طرح هادی و نقشه معابر، خیابان ها و کوچه ها نیز تهیه و تکمیل شده است.

تاتار گفت: عزم دولت تدبیر و امید در راستای عمران و آبادانی مناطق مرزی است و مصمم هستیم تا روند بازسازی نفت شهر تسریع شود تا برای اسکان مردم شهید پرور این خطه آماده شود.

وی ادامه داد: تاکنون 500 خانوار نفت شهری برای بازگشت و سکونت دائم در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.

استاندار کرمانشاه قرار است در ادامه سفر یک روزه خود از طرح های عمرانی در دست اقدام در گیلانغرب بازدید و سپس در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان حضور یابد.

بررسی مسائل و مشکلات شهرستان و بازارچه مرزی سومار، وضعیت گاز رسانی، مسکن مهر، راه ها، طرح های آبرسانی، سد شرفشاه، زمین های زراعی، تسهیل در امر صادرات و ایجاد زیرساخت های لازم در بازارچه مرزی سومار از جمله مواردی است که در سفر یک روزه استاندار کرمانشاه به گیلانغرب مورد بازدید، بحث و بررسی قرار می گیرد.

نفت شهر قبل از جنگ تحمیلی پنج هزار نفر جمعیت داشت که پس از پایان جنگ تحمیلی به علت شرایط موجود و حضور نیروهای نظامی و میادین مین بازگشت مردم به این شهر انجام نشد و بازسازی نیز صورت نگرفت.

هم اکنون اقدامات خوبی در حوزه مین روبی انجام شد و همه اراضی کشاورزی اطراف آن از وجود مین پاکسازی شده و شرایط برای بازگشت مردم و بازسازی منازل آن ها فراهم شده است.

بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع است و با کشور عراق 86 کیلومتر مرز مشترک دارد این بخش دارای دو شهر سومار و نفت شهر و13 روستاست.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار