رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: مهلت ارائه آثار به نخستین سوگواره عاشورایی دانش‌آموزی تا پایان آذرماه تمدید شد.
کد خبر: ۱۴۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 16 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در جلسه مدیران انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار کرد: به دلیل استقبال دانش‌آموزان از نخستین سوگواره استانی فیلم، عکس و داستان‌نویسی عاشورایی دانش‌آموزی مهلت ارائه آثار به این سوگواره تا پایان آذرماه سال‌جاری تمدید شد.

وی تصریح کرد: این سوگواره با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل و با اهداف تبیین مکتب حسینی با زبان مصور و مکتوب و به تصویر کشیدن تمامی ابعاد قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و تأثیر آن در جامعه اسلامیمان در قالب رشته‌های ساخت فیلم کوتاه، عکاسی و داستان‌نویسی برای ظهور جلوه‌های جدید از عاشورا و ارج نهادن به ارزش‌های الهی و انسان‌ساز نهضت عظیم حماسه حسینی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: در قالب این سوگواره سعی می‌شود تا فرهنگ عاشورایی و حسینی را در جامعه ترویج و ارزش‌های متعالی آن تبیین و تشریح شود تا همه بدانند که جامعه بشری امروز نیاز اساسی و مبرم به این فرهنگ و غنای بی‌نظیر دارد.

دشتی افزود: سوگواره استانی ویژه دانش‌آموزان با محورهای موضوعی محرم و عزاداری، عاشورا و نماز، عاشورا و سبک زندگی اسلامی ایرانی، فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی، عاشورا و استکبار‌ستیزی برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بخش داستان‌نویسی آثاری مورد قبول است که بیشتر از 10 صفحه نباشد و به صورت پرینت شده و لوح فشرده باشد که متن آن تایپ شده و با فونت لوتوس اندازه قلم 16 و فاصله سطرها 16 باشد و در جشنواره‌های دیگر شرکت داده نشده باشد.

دشتی اضافه کرد: در بخش عکاسی هر دانش‌آموز عکاس می‌تواند تعداد 10 قطعه عکس با فرمت jpg و رزولوشن 300 Dpi در ابعاد 40×30 که به صورت فایل سی.دی بوده و کمتر از شش مگاپیکسل نباشد، ارسال کند که توصیه می‌شود قبل از ارسال سی.دی از سالم بودن محتوا اطمینان حاصل شود.

وی ادامه داد: در بخش ساخت فیلم کوتاه باید با رعایت مدت زمان فیلم کوتاه حداقل یک دقیقه تا 30 دقیقه به شرط آغاز و پایان حساب شده در قالب داستانی، مستند، مستند داستانی، نماهنگ و انیمشین یا پویانمایی به صورت DVD ارسال شود و آثار ارسالی باید در سال جدید تولید شده باشد.

دشتی زمان داوری این سوگواره را دهه اول دی ماه اعلام کرد و گفت: مراسم تجلیل از برگزیدگان و منتخبان نیز در جریان دهه مبارکه فجر امسال برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: چهار نفر از برگزیدگان هر سه رشته شامل دو نفر دختر و دو نفر پسر با لوح سپاس استانی و مبلغ دو میلیون ریال و دو نفر از هر رشته با لوح سپاس استانی و مبلغ یک میلیون ریال تجلیل می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: برای شرکت‌کنندگان گواهی حضور در سوگواره صادر می‌شود که علاقمندان به شرکت در سوگواره در صورت نیاز به پاسخگویی به سئوالات می‌توانند با کارشناسی فرهنگی، هنری سازمان آموزش و پرورش استان تماس بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار