فرماندار بیله سوار مغان گفت: امسال تاکنون ۱۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان مرزی کشف و ۱۰۶ نفر در این رابطه دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۴۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 16 December 2015

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از ساوالان خبر: آرام حلیم در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر بیله سوار مغان پیشگیری را بهترین راه مقابله با اعتیاد در جامعه دانست و گفت: پیشگیری از طریق آموزش و فرهنگ سازی توسط سازمان های مردم نهاد به راحتی قابل اجرا است.

او اظهار کرد: برنامه ریزی هایی انجام شده و قرار است کمپ معتادان خود معرف به زودی در این شهرستان افتتاح شود.

او همچنین بر لزوم نظارت بر فعالیت قلیان سراها و باشگاههای بدنسازی تاکید کرد.

حلیم با تاکید بر لزوم توجه به آموزش در بحث پیشگیری از اعتیاد آگاه ‏سازی خانواده‏ ها را از مضرات و اثرات سوء مواد مخدر و مصرف مواد افیونی بسیار مهم دانست.

وی گفت: آموزش مهارت های زندگی بهترین واکسن پیشگیری در برابر صدمه و آسیب های خطرناک مواد مخدر برای جامعه است و خانواده ها ، مدارس ، آموزش و پرورش ، مساجد و رسانه ها و جراید نقشی مهم و اثرگذار در ترویج آموزه های دینی ، آگاه سازی و اطلاع رسانی دارند.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیله سوار افزود: امروز دغدغه اصلی تغییر رویکرد مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی است که علاوه بر آسیب های شدید جسمی و روحی که به فرد مصرف کننده وارد می کند زمینه بروز بسیاری از جرائم اجتماعی دیگر را نیز فراهم می کند که باید با نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری و ارتقای مهارت های زندگی نسبت به برچیده شدن اعتیاد در جامعه اقدام کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، خیردار مسوول بهزیستی بیله سوار نیز گفت: کارگاه مشاوران گروهی و گروه درمانی در دو گروه ۴۵ نفره برای آموزش پیشگیری از مواد مخدر و مشاوره فعالیت می کنند.

او افزود: همچنین برای ۳۲ خانواده مشاوره خانواده و برای ۲۶۰ خانواده آیین مهارت های زندگی و برای ۲۲۰ نفر نیز آموزش های پیش از ازدواج و تعلیم و تربیت و آموزش های پیشگیری از مواد مخدر برگزار شد.

محبی ، مسوول ورزش و جوانان هم با ارائه گزارشی از عملکرد ورزش شهرستان در ایجاد نشاط و سلامتی در جامعه گفت: بیشتر باشگاهها و هیات های ورزشی این شهرستان فعال و به صورت رایگان در حال ارائه خدمات هستند و اداره ورزش و جوانان برای توسعه ورزش در روستاها اقدام به برگزاری مسابقات متنوع به صورت هفته ای در یکی از روستاها و مدارس خواهد کرد.
اختری جانشین فرماندهی سپاه ناحیه بیله سوار نیز بر لزوم آگاه سازی از عواقب مواد مخدر صنعتی تاکید و خواستار اطلاع رسانی دقیق تر و آموزش های جدی تر در مناطق روستایی شهرستان شد.

او گفت: تبلیغات در فضای مجازی این امکان را داده تا عده ای از جوانان به عواقب و مضرات قرص ها و داروهای روانگردان اطلاع نیابند و باید از طریق اطلاع رسانی در مراکز دانشگاهی و مدارس جوانان به اثرات سوء آن پی ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار