مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: ارائه مشاوره‌های تحصیلی به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد موجب بازگشت ۴۵ دانش‌آموز به تحصیل شد.
کد خبر: ۱۴۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 16 December 2015
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: ارائه مشاوره‌های تحصیلی به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد موجب بازگشت ۴۵ دانش‌آموز به تحصیل شد.

حسین خدرویسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 120 دانش آموز مددجو در این استان به دلایل مختلف مجبور به ترک تحصیل شده‌اند، اظهار داشت: امسال با تلاش مستمر حوزه فرهنگی، این دانش آموزان شناسایی و پس از ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی اشتغال به تحصیل آنها فراهم شده است.

خدرویسی با اشاره به اینکه هم اکنون 74 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد ترک تحصیل در سطح استان وجود دارد، گفت: عدم انگیزه و وجود مشکلات متعدد فرهنگی و مالی از اصلی‌ترین علل ترک تحصیل دانش آموزان مددجو به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اثرات منفی ترک تحصیل دانش آموزان که به بروز آسیبهای اجتماعی و انحرافات در بین جوانان و نوجوانان می‌انجامد، افزود: نگرانی و دغدغه خاطر برای ایجاد کسب و کار و  اشتغال پایدار بعد از فراغت از تحصیل مهمترین دلیل عدم انگیزه در میان دانش آموزان مددجو است.

خدرویسی بیان کرد: کمیته امداد با ارائه آموزشهای رایگان فنی و حرفهای به دانش آموزان مددجو و همچنین ایجاد زمینه‌های کسب و کار  و اشتغال بعد از فارغ التحصیلی آنان توانسته است آمار دانش آموزان ترک تحصیل کننده را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان، ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی به دانش آموزان دارای افت تحصیلی، انتخاب رشته و هدایت آنان به سمت رشته‌های مهارتی و دارای بازار کار و مساعدت مالی به دانش آموزان رشته‌های فنی از برنامه‌های امسال کمیته امداد در راستای کاهش آمار مذکور بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از قبولی 92 درصدی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد این استان در سال تحصیلی گذشته خبر داد و گفت: این آمار بیش از چهار درصد نسبت به سال تحصیلی قبل از آن رشد داشته که با تلاشهای فرهنگی این اداره آمار قبولی دانش‌آموزان مددجو در استان کرمانشاه افزایش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار