فرمانده پلیس راه مازندران تاکید کرد ،کسانی که خودروی چینی حتی شاسی بلند هم دارند در جاده های کوهستانی برف گیر و یخبندان به حرکت در نیاورند.
کد خبر: ۱۴۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 14 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، سرهنگ جعفر محمد نژاد روز دوشنبه در حاشیه اجرای طرح زمستانی پلیس راه جاده ای مازندران گفت: لاستیک و ترمز خودروهای چینی به هیچ عنوان در جاده های برفگیر و یخبندان کارایی ندارد.
وی اضافه کرد: بیشترین مشکل پلیس راه مازندران در روزهای برفی و یخبندان در جاده های کوهستانی با خودروهای چینی است.
وی تصریح کرد: لاستیک و ترمز خودروهای چینی برای تردد در محورهای کوهستانی به ویژه در روزهای برفی و یخبندان نامناسب است.
**40درصد شهروندان به توصیه های پلیس راه در سفرهای زمستانی بی توجهی می کنند
فرمانده پلیس راه مازندران گفت: 40 درصد شهروندان مقررات راهنمایی و رانندگی برای تردد در جاده های کوهستانی و برف گیر را رعایت نکرده و به توصیه های پلیس بی توجهی می کنند.
وی اضافه کرد: زنجیر چرخ به عنوان یک نیاز ضروری در سفر های زمستانی است که رانندگان باید به همراه خود داشته باشند و بسیاری از رانندگان که بدون زنجیر چرخ هستند سبب می شوند دیگر خودروها در جاده بمانند. 
فرمانده پلیس راه مازندران گفت: برف شدید و یخبندان سبب می شود تا حتی خودروهایی که به سامانه ترمز ABSنیز مجهز هستند، به دلیل متوقف بودن یخ زده و قفل کند.
**بی توجهی رانندگان به تابلو های آشکارساز راهنمایی و رانندگی 
محمد نژاد تصریح کرد: پلیس راه و اداره راه و شهرسازی مازندران نسبت به نصب تابلو و اجرای طرح های راه سازی همکاری و توجه ویژه ای دارند.
وی ادامه داد: در حالی که تابلو های آشکار ساز در زمینه خطر واژگونی ، سرعت زیاد ، راست گرد و خطر مرگ را به شهروندان نشان می دهد ، اما به این تابلو ها بی توجهی و نگاه نمی شود.
وی گفت: اگر مردم فرهنگ عادت نگاه به تابلو های راهنمایی رانندگی را بالا ببرند، خطرات ناشی از تصادفات اندک می شود.
فرمانده پلیس راه مازندران گفت: تابلو ها هدایت گر جان مردم در رانندگی هستند.
اجرای طرح زمستانی پلیس راه از امروز دوشنبه در بیش از سه هزار و 800 کیلومتر از جاده های اصلی و فرعی استان مازندران آغاز شد.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار