کد خبر: ۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱ 28 January 2015
مدیرعامل جمعیت هلال احمرالبرز گفت: وضعیت انبارهای هلال احمر مناسب است.
احسان نصیری، ، اظهار کرد: با توجه به اهمیت امداد زمستانی در محورهای مواصلاتی استان در فصل زمستان، هم اکنون شش پایگاه ثابت هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان استقرار یافته‌اند.
وی افزود: البرز پنج محور مواصلاتی را در خود جای داده و چهار مورد از این محورها از جمله کرج – تهران،کرج چالوس و کرج – قزوین به عنوان اصلی‌ترین محورهای مواصلاتی کشور رتبه‌بندی شده‌اند.
به گزارش ايسنا وی ادامه داد: برخی از این محورها از جمله، محور کرج – چالوس به واسطه شرایط خاص جغرافیایی و نزدیکی به مناطق کوهستانی در فصل زمستان برف‌گیر و خطرناک است.
وی تصریح کرد: همه ساله در فصول بارندگی شاهد لغزنده شدن این محور و وقوع حوادث ناگوار رانندگی و حتی حوادث طبیعی مانند مسدود شدن محور با برف و سنگریزه هستیم.
این مسئول گفت: وقوع این حوادث ضرورت استقرار دائمی نیروهای اورژانس و هلال احمر را در شاهراه‌های استان دو چندان می‌کند.
نصیری تاکید کرد: استقرار پایگاه‌های ثابت هلال احمر در محورهای استان باعث می‌شود در صورت وقوع کوچکترین حادثه، نیروهای امداد بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به محل سانحه رسانده و اقدامات لازم و به موقع را انجام دهند.
وی افزود: برای فردی که در حادثه رانندگی دچار آسیب شده، در برف گرفتار آمده  و... گذر تک تک ثانیه‌ها اهمیت به سزایی دارد و گاه دیر رسیدن چند دقیقه‌ای نیروهای امداد باعث می‌شود فرد جان خود را از دست بدهد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ابراز کرد: هم اکنون شش پایگاه ثابت هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده‌اند که سه مورد از آنها در محور کرج – چالوس، منطقه کوشک بالا، شهرستانک و کندوان می‌باشد.
وی گفت: دو پایگاه نیز در محور کرج – قزوین (جنب اتوبان نظرآباد و روبه روی کارخانه ماموت ) و یک پایگاه نیز در جاده طالقان استقرار یافته است.
این مسئول تاکید کرد: درپایگاههایی که ست امداد دارند هفت نفر و درسایر پایگاهها چهار امدادگر به صورت شبانه‌روزی حضور دارند.
وی اظهار کرد: از میان پایگاه‌های هلال احمر استان دو پایگاه به ست امداد مجهز هستند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت انبارهای هلال احمر استان اشاره کرد و گفت: هلال احمر البرز در مجموع دارای دو انباراست که در یکی از آنها مواد غذایی، چادر و سایر احتیاجات در زمان حوادث احتمالی ذخیره شده و انبار دیگر به نوعی پایگاه لجستیک و پشتیبانی هلال احمر محسوب می‌شود.
نصیری گفت: هرچند تجهیزات این انبارها در مقایسه با جمعیت سه میلیونی استان مناسب نیست و باید به شکل ویژه‌ای ارتقا یابد اما عملکرد هلال احمر برای تکمیل این انبارها در طول چند سالی که از استانی شدن البرز می‌گذرد مناسب بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اضافه کرد:کمیت و کیفیت  تجهیزات انبارهای البرز با امکانات انبارهای تهران، اصفهان ،فارس و ... که چندین دهه از استانی شدن آنها می‌گذرد،فاصله زیادی دارد که با حمایت مسئولان باید این اختلاف مرتفع شود.
این مسئول در ادامه به برخی از برنامه‌های هلال احمر استان در ایام دهه فجر نیز شاره کرد و گفت: یکی از این برنامه‌های اجرای طرح دادرس (دانش‌آموزآماده برای روزهای سخت ) است.
وی تاکید کرد: این طرح درمدارس راهنمایی استان و برای دانش‌آموزان سال هشتم اجرایی می‌شود.
نصیری افزود: این طرح درسالهای گذشته نیز اجرا می‌شد ولی امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا شده در یکی از روزهای دهه فجر آغاز شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یادآورشد: در طول این طرح دانش‌آموزان پایه هشتم در دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه شرکت می‌کنند و پس از اتمام این دوره‌ها مسابقاتی بین آنها برگزار می‌شود و برگزیدگان به مرحله استانی و کشوری این طرح راه می‌یایند.
وی درپایان گفت: عیادت نیروهای هلال اهمر از خانواده‌های شهدا، شرکت در نماز جمعه و راهپیمایی 22 بهمن از دیگر برنامه‌های هلال احمردرایام الله دهه‌فجر است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار