2 خبر زیست محیطی
مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: با پایان یافتن ورود ترددهای مرزی، کار پاکسازی محیط زیست از مواد زائد و پسماند غذایی و نوشیدنی شروع می شود.
کد خبر: ۱۴۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 10 December 2015
مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: با پایان یافتن ورود ترددهای مرزی، کار پاکسازی محیط زیست از مواد زائد و پسماند غذایی و نوشیدنی شروع می شود.
مازیار سلیمان نژاد روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیروهای این اداره کل با همکاری انجمن های مردم نهاد زیست محیطی استان اقدام به پاکسازی محیط زیست و محل های تجمع و تردد زائران می کنند.
وی افزود: البته در مدت حضور زائران در استان گروه هایی از ادارات تابعه محیط زیست با همکاری فرمانداری، شهرداری و بخشداری های شهرستان های مختلف تا حدودی زباله ها و پسماندهای به جای مانده از زائران را جمع آوری کردند.
وی ادامه داد: بخش عمده و سخت فعالیت ما جمع آوری زباله های غیر قابل کنترل وپخش شده در دل طبیعت است که توسط باد یا جریان آب در دامان طبیعت رها شده اند که ماندگاری این زباله ها در محیط زیست در دراز مدت منجر به بروز مشکلات برای عرصه ها و وحوش می شوند که باید در سریع ترین زمان ممکن جمع آوری شوند.
سلیمان نژاد گفت: مانور اصلی ما پاکسازی نقاط مختلف مهران از پسماند ها است که بایستی در سریع ترین زمان ممکن با مشارکت گروه های مردم نهاد زیست محیطی عملیات پاکسازی زباله ها از محیط زیست شهری و طبیعی شهرستان آغاز شود.

*** هیچ مورد بیماری در حیات وحش استان مشاهده نشده است
مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: با وجودی که در برخی استان ها شاهد تلفات و مرگ و میر وحوش به علت ابتلا به بیماری آنفلوآنزای پرندگان و وحوش صورت گرفت، اما در استان ایلام هنوز موردی از بیماری یا مرگ و میر وحوش استان مشاهده نشده است.
مازیار سلیمان نژاد افزود: در همه مناطق حفاظت شده استان پایش های زیست محیطی در حال انجام است و گروه های گشت، کنترل و نظارت به طور جدی در مناطق محل تجمع و زندگی وحوش و پرندگان حضور دارند.
وی ادامه داد: با اداره کل دامپزشکی استان نیز هماهنگی های لازم در خصوص مایه کوبی دام های اهلی و مبارزه با بیماری پی پی آر ( بیماری مختص بره و بزغاله) صورت گرفته تا از شیوع و ابتلای دام های اهلی به بیماری و انتقال آن به حیات وحش جلوگیری شود.
وی یادآورشد: با مشاهده هر گونه پرنده یا حیوان وحشی که به بیماری قابل انتشاری مبتلا شده باشد، در سریع ترین زمان ممکن تدابیر لازم برای کنترل و مقابله با نوع بیماری انجام می گیرد.
طبق آخرین آمار تعداد وحوش شمارش شده ساکن در مناطق طبیعی این استان در سرشماری تابستانه امسال حدود یک هزار و 506 پستاندار بوده است.
در استان ایلام چهار منطقه حفاظت شده با گستره 142 هزار هکتار، دو منطقه اثر طبیعی و ملی با یک هزار و 475 هکتار مساحت، دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع با 368 هزار و 200 هکتار زیر نظارت حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار