یک مسئول بهزیستی استان قزوین:
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین از واگذاری مسکن به سرپرست خانوارهای دارای دو فرزند معلول خبرداد.
کد خبر: ۱۴۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 09 December 2015
غفار رمضانی روز سه شنبه در جمع رسانه های جمعی استان با بیان اینکه سال گذشته گام های خوبی برای خانه دار شدن خانواده های دارای سه فرزند معلول بر داشته شد، افزود:تا پایان سال آینده تمام خانواده های دارای دو معلول نیز خانه دار می شوند.

وی با اشاره به سیاست های رفاهی، منسجم، جهت دار و هدفمند دولت تدبیر و امید در راستای حفظ منزلت و کرامت اجتماعی خانواده های دارای فرزند معلول، اظهار داشت: این طرح با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ، سازمان ملی زمین و مسکن ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، سازمان بهزیستی و انجمن خیرین مسکن ساز محقق می شود.

رمضانی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی در جامعه هدف ما مسکن است که در راستای برطرف شدن این نیاز نهضت مسکن از اولویت های کاری بهزیستی استان قزوین به شمار می رود، افزود: در حال حاضر یکهزار واحد مسکونی به معلولین استان در قالب مسکن های خودمالک، تعاونی مددجویان و تفاهم نامه سه جانبه واگذر شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای تامین مسکن خانواده های بالای دو معلول، 110 خانوار در شهرها و 59 خانوار نیز در روستاها شناسایی شده است. 

وی تصریح کرد: براساس تفاهمنامه به ازای هرخانوار شهری 300 میلیون ریال و به ازای هر خانواده روستایی دارای دو معلول یا بیش تر 180 میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت می شود.

رمضانی تاکید کرد: برای معلولین سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار ، معلول های مجرد بالای 20 سال، زنان و دختران خودسرپرست بالای 35 سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی بهزیستی و بهبود یافتگان نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که جزئیات آن در آینده به اطلاع عموم رسانده می شود.

استان قزوین دارای 18 هزار و 500 معلول زیر پوشش بهزیستی دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار