مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: آمادگی کامل برای همکاری با بسیج هنرمندان در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی استانی و ملی را داریم.
کد خبر: ۱۴۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 09 December 2015
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: آمادگی کامل برای همکاری با بسیج هنرمندان در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی استانی و ملی را داریم.

ابراهیم رحیمی زنگنه پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور حضور غلامرضا منتظری در سازمان بسیج هنرمندان کشور را با داشتن سابقه ی کار اجرایی در حوزه فرهنگ یک اتفاق مبارک در حوزه فرهنگ و هنر دانست.

وی افزود: برگزاری نشست های چون نشست امروز بین مسئولین سازمان بسیج هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا حد زیادی می تواند به نزدیک شدن این دو نهاد فرهنگی کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، جناحی نگاه کردن به مسائل فرهنگی را اشتباه دانست و تصریح کرد: امیدواریم تعاملات بین سازمان بسیج هنرمندان و مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کلان و استانی بیش از پیش شود.

وی بر از بین رفتن حس تقابل بین هنرمندان بسیجی و سایر هنرمندان تاکید کرد و افزود: استان کرمانشاه گروه های هنری خوبی در حوزه های تئاتر و موسیقی دارد که باید بین آنها تعامل برقرار شود.

برگزاری بزرگداشت آیت الله نجومی

رحیمی زنگنه با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد در استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه جشنواره های متعدد تئاتر دفاع مقدس در کشور برگزار می شد، برای جلوگیری از تکراری شدن این جشنواره ها ما در استان کرمانشاه یکسال جشنواره تئاتر مرصاد را به صورت اجرای نمایش و یک سال تنها به صورت نمایشنامه نویسی برگزار می کنیم.

وی یکی از مشکلات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه را کمبود اعتبارات کافی برای اجرای برنامه های فرهنگی برشمرد و گفت: هم اکنون ما حجم کار بالایی را در حوزه فرهنگ و ارشاد پیش رو داریم که اجرای آنها با اعتبارات محدود فعلی چندان مقدور نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با استقبال از پیشنهاد رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور برای برگزاری یک پروژه مشترک ملی بین سازمان بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، برگزاری یک بزرگداشت برای آیت الله نجومی، چهره ماندگار جهان اسلام را به عنوان یک پروژه مشترک مطرح کرد.

وی به همکاری و تعامل خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با سازمان بسیج هنرمندان در استان اشاره کرد گفت: در صورتی که منابع مالی ما اجازه دهد ما علاقه مند به همکاری و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری مشترک با این سازمان هستیم.

لزوم برداشت موانع برای جذب هنرمندان در بسیج

رحیمی زنگنه تاکید کرد: هر چه برنامه بسیج گسترده تر شده و ممانعتی برای جذب طیف های مختلف در برنامه های هنری نداشته باشد قطعا با جذب حداکثری روبرو خواهد بود و هنرمندان بیشتری جذب این سازمان می شوند.

وی باردیگر ابراز امیدواری کرد با حضور غلامرضا منتظری در کسوت ریاست سازمان بسیج هنرمندان تعاملی بیش از پیش بین این دو نهاد فرهنگی برقرار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری در اجرای برنامه های فرهنگی استانی و ملی با بسیج هنرمندان خبرداد و بر آن تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار