بمناسبت گرامیداشت هفته وقف، زنگ وقف روز چهارشنبه با حضور دانش آموزان، مربیان مدارس و مسئولان در مدارس شهرستان سرپل ذهاب بصدا درآمد.
کد خبر: ۱۴۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 09 December 2015
بمناسبت گرامیداشت هفته وقف، زنگ وقف روز چهارشنبه با حضور دانش آموزان، مربیان مدارس و مسئولان در مدارس شهرستان سرپل ذهاب بصدا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب در آیین نواختن زنگ وقف که به صورت نمادین در دبستان بنت الهدی سرپل ذهاب نواخته شد گفت: دانش آموزان بهترین و مؤثرترین سفیران و راویان ترویج، اشاعه و گسترش فرهنگ وقف در جامعه هستند که این رسالت و سنت الهی و اسلامی را می توانند در جامعه ترویج دهند.

18 تا 24 آذر ماه در کشورمان بعنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

حجت الاسلام خلیل چراغی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه همواره یاوری مهم برای آموزش و پرورش در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت و انجام برنامه های آموزشی و پرورشی بوده و هست.

وی با اشاره به شعار اداره اوقاف و امور خیریه که 'همه واقف باشیم' اظهار داشت: در این زمینه تمامی جوانان و دانش آموزان می توانند یک وقف واحد در کنار یکدیگر داشته باشند زیرا که این افراد در جهت اعتلای نظام و تحکیم انقلاب اسلامی در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه موقوفات می توانند در تمام بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار باشد ادامه داد: در وقف باید نیازهای جامعه سنجیده شود تا براساس آن بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

مسئول امور فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب بر لزوم احیا، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم نیازمند تعامل و همکاری دستگاههای اجرایی و مشارکت بیش از پیش مردم است.

حجت الاسلام چراغی اضافه کرد: در صورت ترویج و نهادینه شدن فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات موجود و ناهنجاری های اجتماعی رفع می شود.

شهرستانهای قصرشیرین و سرپل ذهاب با بیش از120 هزار نفر جمعیت در غرب استان کرمانشاه دارای 9 موقوفه سرا و پنج بقعه متبرکه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار