کد خبر: ۱۴۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 06 December 2015

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز از طی مراحل واگذاری یک هکتار زمین در منطقه رجائی شهر برای احداث ساختمان ستادی و شناسایی زمینی در فرودگاه پیام برای ناوگان هوایی هلال احمر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل و جمعی از کارکنان جمعیت هلال احمر استان البرز به مناسبت روز جهانی داوطلب پیش از ظهر امروز، شنبه با نماینده ولی فقیه در استان البرز دیدار کردند.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز، ضمن تبریک ۱۴ آذر روز داوطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه هلال احمر یک نهاد مردمی و غیرانتفاعی است و از طرفی با عنایت به قابلیت و ظرفیت های خوبی که در آن وجود دارد امید است شاهد رشد و بالندگی بیشتر آن باشیم.

وی افزود: استعانت و مدد گرفتن تنها باید از خدا باشد و کمک گرفتن از غیر خدا جایز نیست خدای متعال فاعل محض است و هر چیزی که در جهان اتفاق می افتد توسط خداست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ضمن اشاره به نعمت های خداوند گفت: صفت امدادگر بودن و مددرسانی مربوط به خداست و آن کسی که به کمک بندگان می آید خداوند است و هیچ کس به طور مستقل کمک کننده نیست مگر آنکه خدا بخواهد. خداوند خدمات و کمک های خود را توسط اسباب و وسیله انجام می دهد و این امدادی که امدادگران جمعیت هلال احمر انجام می دهد آیتی از آیات الهی است چون فاعلیت خدا، توسط امدادگران در آن منطقه ای که نیاز است انجام میشود و فعل خدا را انجام می دهند

وی به سخن رهبر نیز اشاره کرد و افزود: بازآفرینی روحیه اعتماد بنفس و امید و آرامش بخشیدن به جان های خسته از حوادث طبیعی و فراهم کردن وسایل آسایش برای تن های رنجور فارغ از مرزبندی های جغرافیایی، دینی، قومی و نژادی منطبق بر تعالیم و دستورات دین مبین اسلام است.

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: امداگران در محور فاعلیت خداوند تعالی هستند و زمانی که دست کمکی به سوی انان دراز می شود در سلسله طولی استعانت خداوند قرار می گیرند و در نتیجه شانی از شون خداوند متعال را در آن زمان دارند.

شعب جمعیت هلال احمر در همه شهرستان های البرز دایر است

خطیب جمعه کرج از مسئولان هلال احمر خواست تا گزارش کار را مربوط به مناسبات خاص قرار ندهند و به صورت فصلی در صداو سیمای البرز به ارائه گزارش بپردازند و تبلیغات، برنامه ها نمایشگاه ها خود را افزایش دهند و به معرفی خود بپردازد تا مردم بیشتر با فعالیت ها و اقدامات هلال احمر آشنا شوند. همچنین برای مدیران اجرایی خود برنامه ای مدون و زمانبندی شده تدوین کنند تا با استفاده از این چشم انداز بتوان عملکرد خود را ارزیابی کنند.

نماینده ولی فقیه در البرز در پایان سخنان خود، خواستار اجرای برنامه هایی با زمینه اعتقادی و مذهبی برای تقویت بنیان مذهبی اعضا و فعالیت در این زمینه شد.

در ادامه این بازدید حسان نصیری مدیر عامل جمعیت هلال احمر ضمن تبریک ۱۴ آذر روز جهانی داوطلب و تجدید میثاقی دوباره لباس داوطلبان را لباس خدمتگزاری خواند.

نصیری گفت: جمعیت هلال احمر یک سازمان خیریه و عام المنفعه است که با اهدافی چون تسکین آلام بشری، تامین سلامت انسان ها، تامین احترام برای انسان ها و ایجاد صلح و دوستی پایدار میان ملت ها و با توجه به اصول خود در سطح جهان به ارائه خدمات می پردازد و توانسته سابقه و ذهنیت خوبی در اذهان مردم ایجاد کند و در استان البرز نیز سعی شده تا مورد اعتماد و وثوق مردم باشد.

نصیری اظهار کرد: در یک سال اخیر پیشرفت های خوبی در جمعیت هلال احمر استان البرز ایجاد شده است که از جمله آن می توان به افزایش شعب از ۳ شعبه به ۶ شعبه اشاره کرد که در حال حاضر تمام شهرستان های استان دارای جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: همچنین ایجاد ۲ پایگاه امداد و نجات جاده ای شهرستان اشتهارد و پایگاه تیم توانا ویژه خواهران که به صورت ۱۲ ساعته به ارائه خدمات می پردازند از دیگر فعالیت های جمعیت استان است.

پایگاه امداد و نجات شهرستان طالقان افتتاح شد

نصیری در ادامه گفت: فعالیت های سخت افزاری خوبی نیز انجام شده است که از آن می توان به داروخانه هلال احمر شهرستان کرج که سال گذشته دچار حریق شد و با هزینه 10میلیارد ریالی مجدد راه اندازی شد و همچنین پایگاه اقماری «هیو» که با سیمان آبیک دچار مشکل حقوقی شده بود مقرر شد با پرداخت سی میلیارد ریال توسط هلال احمر و استانداری خریداری و جهت تاسیس آشیانه بالگرد و مورد امدادی مورد بهره برداری قرار گیرد نام برد.

وی بیان کرد: هفتاد میلیارد ریال بودجه جهت ساختمان ستادی هلال احمر در اختیار است که پس از واگذاری یک هکتار زمین در منطقه رجایی شهر به هلال احمر استان بلافاصله اقدام به ساخت خواهد شد. و زمینی بالغ بر ۵۰ هکتار در فرودگاه پیام نیز شناسایی گردیده است که طبق توافقات انجام شده قراراست ناوگان هوایی هلال احمر کشور در آنجا مستقر گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز همچنین از افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده ای طالقان، فیزیوتراپی اشتهارد و درمانگاه تخصصی کرج در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: جمعیت هلال احمر در یکسال گذشته موفق به جذب و افزایش داوطلبان از پنج هزار عضو داوطلب به بیست و دو هزار عضو شده است این اعضا به صورت داوطلبانه و رایگان فعالیت می کنند و قرار است در اردیبهشت ماه سال آینده در انتخابات مجامع شوراهای اجرایی که هر ۴ سال یکبار برگزار می گردد شرکت کنند.

نصیری در پایان با اشاره به حادثه پایگاه جاده ای تهران - قم گفت: عوامل این اتفاق کمتر از ۲۴ ساعت توسط نیرو های امنیتی دستگیر شدند و یادآور شد این امنیتی که در کشور ما وجود دارد در سایه ولی فقیه و امام زمان (عج) است که الگویی برای سایرکشور ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار