معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهریار گفت: ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرار می‌گیرد که گام مثبت و سازنده‌ای در راستای ارتقاء سطح آبیاری و جلوگیری از هدر رفت آب در سطح استان تهران محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶ 15 March 2015
کـریم تبارکی در گفت‌و‌گو با تسنیم در شهریار، با اشـاره به محدودیت منابع آبی در این شهرستان اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان شهریار مشمول حوزه زراعت و باغداری این منطقه می شود و برداشت محصولات متنوع زراعی و درختی فرصت و شاخصه‌ای قابل توجه در استان تهران است که به طور طبیعی لازمه حفظ و بقاء این توانمندی، تأمین آب مورد نیاز کشاورزی است.
                         
وی افزود: بحران آب از دغدغه‌های جدی در سطح کشور به شمار می رود که شهرستان شهریار نیز از این قاعده مستثنی نیست و این منطقه نیز در طول سنوات اخیر با این نارسایی و معضل  دست و پنجه نرم کرده است ودر صورت عدم اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه و بی‌توجهی فعالان حوزه کشاورزی در شهرستان شهریار، محدودیت منابع آبی، خسارات سنگین و ناخوشایندی را برای نگین سبز استان تهران یعنی شهرستان شهریاربه همراه دارد.
معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهریار درباره راهکار برون رفت از چنین وضعیتی واعمال بازدارندگی و پیشگیری از ظهور وبروز نارسایی فوق در آینده، تصریح کرد: آبیاری به شیوه های سنتی(غرقابی) یکی از عوامل اصلی هدررفت فـزاینده آب در حوزه فعالیت های کشاورزی است که لـزوم تجدید نظر و تغـییر روش در این شیوه آبیاری از سوی فعـالان کشاورزی ضرورتی حائز اهمیت و اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

وی افزود: خوشبختانه دولت و استانداری تسهیلات 80 درصدی را به منظور تحقق و عملیاتی کردن تعبیه سیستم های آبیاری نوین در نظر گرفته واین امر فرصتی ویژه برای کشاورزان شهریاری محسوب می شود تا با بهره گیری و استفاده از این امتیازویژه نسبت به تغییر سیستم آبیاری اراضی خود از غرقابی به شیوه های نوین ، مبادرت ورزند.  
                              
تبارکی بیان کرد: با توجه به تشکیل ستادی ویژه به این منظور از سوی استانداری و پیرو سیاست گزاری ها ورویکردی که طراحی شده، مقرر شد 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران تحت پوشش آبیاری قطره ای قرار گیرد که گام مثبت وسازنده ای در جهت ارتقاء سطح آبیاری و جلوگیری از هدر رفت آب در سطح استان تهران محسوب می شود.

وی افزود: در سطح شهـرستان نیز با توجه به تدابیر و تمهیـداتی که اتخاذ شده امید آن داریم مشکلات حوزه آبی شهرستان شهریار در سال آیـنده به  حداقل ممکن کاهش یابد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهریار خاطرنشان کرد: با توسعه تصفیه خانه شهریار در شاهد شهر و بهره گیری از تصفیه خانه های شهرستان های قدس وملارد امیدواری ها نسبت به رفع ودفع نارسایی های عرصه مذکور، بیش از پیش افزایش می یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار