رئیس علم و پارک فناوری استان قم خبر داد:
رئیس علم و پارک فناوری استان قم گفت: نمایشگاه فن بازار 26 غرفه دارد که در بخش دانشگاهی و پژوهشگاهی 11 غرفه، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی 7 غرفه و فناوران 4 غرفه حضور دارند.
کد خبر: ۱۳۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 05 December 2015
به گزارش تابناک قم، سید حسین اخوان علوی در نشست خبری که در سالن جلسات معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان قم مسئول کمیته نمایشگاه فن بازار است، اظهار داشت: ساختار نمایشگاه در 5 بخش فن بازار، حوزوی، فناوری، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، دانشگاه‌ها و مراکز رشد است.

رئیس علم و پارک فناوری استان قم با ببان اینکه مبنای پذیرش آثار مربوط به سال 93 و 94 است، افزود: تحقیقات بر اساس ساختار زمانی مشخص شده و مربوط به مقالات دوره کار‌شناسی ارشد و دکتری، پایان نامه‌ها و کتاب‌های در دست چاپ و طرحهای فناورانه برای عرضه در نمایشگاه هستند.

اخوان علوی با اشاره به انتخاب دانشگاه قم به عنوان مکان برگزاری نمایشگاه فن بازار گفت: نمایشگاه فن بازار 26 غرفه دارد که در بخش دانشگاهی و پژوهشگاهی 11 غرفه، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی 7 غرفه و فناوران 4 غرفه حضور دارند.

رئیس علم و پارک فناوری استان قم خاطرنشان کرد: در بخش فناوری حدود 70 طرح، فن بازار 30 طرح و در زمینه  آثار پژوهشی بیش از 200 اثر عرضه می‌شود این نمایشگاه از 16 آذرماه ساعت 9 صبح با حضور استاندار افتتاح و در روزهای 17، 18 و 19 آذرماه بصورت یکسره از 8 و نیم صبح تا 17 عصربرگزار می‌شود.

اخوان علوی با بیان اینکه در نمایشگاه فن بازار علاوه بر سرمایه گذاران آماده فروش تسهیل گران هم حضور دارند، افزود: نمایشگاه سراسری در تهران هفته آینده طی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهار شنبه برگزار می‌شود در این نمایشگاه پارک‌ها و دانشگاه‌ها غرفه‌های مربوط به خود را دارند.

برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران بر‌تر استان قم

در ادامه جلسه معاون پژوهشی دانشگاه قم با اشاره به اینکه هفته پژوهش نمایشی از تلاش‌های تحقیقاتی پژوهشگران است، اظهار داشت: در هفته پژوهش از کارهای پژوهشی بر‌تر و نمونه تقدیر می‌شود همچنین تقدیر از این پژوهشگران نوعی جهت دهی به کارهای پژوهشی در کشور است.

سید محمد جواد وزیری فرد با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش برای این است که همه ابعاد پژوهشی با هم در نظر گرفته می‌شود، افزود: دانشگاه قم برای رسیدن به این اهداف پژوهشی برگزاری جشنواره تجلیل برگزیدگان پژوهش و فناوری را به عهده دارد و آثار پژوهشی محققان و پژوهشگران بر اساس ضوابظ خاصی به دبیرخانه رسیده و پس از بررسی از آثار بر‌تر تجلیل می‌شود.

وزیری فرد با اشاره به اینکه 96 اثر از سوی پژوهشگران به دبیر خانه دانشگاه قم ارسال شده است، گفت: در میان آثار رسیده 51 نفر اعضای هیئت علمی، 3 نفر دانشجو مقطع کار‌شناسی، 5 نفر دانشجوی کار‌شناسی ارشد و 15 نفر هم دانشجوی مقطع دکترا هستند که از آن‌ها تجلیل می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه قم با بیان اینکه از میان 96 اثر ارسال شده به دبیرخانه دانشگاه قم 16 اثر مربوط به خانم‌ها و 80 اثر مربوط به آقایان بوده است، تصریح کرد: در حوزه علوم انسانی 29 نفر، علوم پایه 7 نفر، علوم پزشکی 6 نفر، علوم فنی و مهندسی 7 نفر و علوم کشاورزی 2 نفر تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران بر‌تر استان قم در روز سه شنبه 17 آذرماه گفت: این جشنواره در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار و از 37 نفر از پژوهشگران نمونه تجلیل می‌شود همچنین در این مراسم از استاد فقید دکتر ناصر قربان نیا نیز تجلیل ویژه‌ای به عمل می‌آید.

برگزاری جشنواره تجلیل از دانش آموزان قم

سپس معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه هفته پژوهش دو بعد استانی و کشوری دارد، گفت: بر اساس آئین نامه ابلاغ شده اولین هدف پژوهش توسعه فرهنگ پژوهش و تحقیق است از همین رو مبنای گنجاندن جشنواره دانش آموزی در ساختار پژوهش استان قم کاری هوشمندانه بوده است.

حسین محمودی افزود: جشنواره خوارزمی در سطح جوان و نوجوان و جشنواره جابربن حیان در دوره تحصیلی ابتدایی برگزار می‌شود همچنین جشنواره ویژه‌ای تحت عنوان حرکت به سوی علم و عمل در هفته پژوهش  برگزار می‌شود.

محمودی با اشاره به اینکه در جشنواره حرکت به سوی علم و عمل واحدهای پژوهشی دانش آموزی مشغول به فعالیت بوده‌اند، گفت: در این جشنواره 20 اثر دریافت شده است از این میان 12 اثر رتبه استانی آورده‌اند که 6 اثر در حوزه علمی و عملی و 7 اثر به سطح کشوری راه یافته‌اند.

معاون پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: جشنواره تجلیل از دانش آموزان، پژوهشگران و فناوران بر‌تر استان در 18 آذرماه برگزار می‌شود که از شرکت کنندگان تجلیل می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار