در دهه آخر صفر صورت می‌گیرد
استاندار خراسان رضوی از برپایی 200 ایستگاه صلواتی اسکان زائران در راه‌های خراسان رضوی در دهه آخر صفر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 02 December 2015
علیرضا رشیدیان در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در دهه آخر صفر جایگاه عشق دلدادگی به اهل بیت به گونه‌ای بزرگ و ارزشمند است که اقدامات گوناگون خدمت‌رسانی به زائران توسط دستگاه‌های مختلف در حال فراهم شدن است.

استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین این دهه و حضور سیل عظیم زائرانی که با پای پیاده برای عرض ارادت به بارگاه امام رضا (ع) مشرف می‌شوند فرصتی برای جلوه‌گری اسلام عقلانی در نگاه جهانیان بنا به تاکید به رهبر معظم انقلاب است.

وی بیان کرد: سیاست اصلی این است که نقش دولت هدایتی و حمایتی در این حرکت عظیم مد نظر قرار بگیرد و همچنین جنبه مردمی بودن آن محور باشد، مردم به همراه دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف ظرفیت اداره این حرکت بزرگ در قالب هرچه بهتر برگزار شدن دهه آخر صفر را دارند.

وی خاطر نشان کرد: سیاست اصلی ما در استان برای این حرکت عظیم همکاری دستگاه‌ها در کنار بخش خصوصی و دولتی برای ارائه برنامه‌های متنوع پذیرایی مناسب از زائران حریم رضوی است،‌ امروز جهان تشنه معرفت رضوی است و همچنین از سوی دیگر هر کدام از ما وظیفه‌ای در قبال نشر این فرهنگ عظیم داریم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های دهه آخر صفر و نوع میزبانی از زائران، تصریح کرد: 200 ایستگاه اسکان صلواتی در بین راه‌های استان برپا شده است و همچنین تکمیل شناسنامه خدمات‌دهی این ایستگاه‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه باید مورد توجه قرار گیرد.

رشیدیان تاکید کرد: سال گذشته 3 میلیون و 500 هزار نفر در مراسم دهه آخر سفر به مشهد مشرف شدند و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود زائران زیادی به مشهد مقدس مشرف شوند.

وی با اشاره به اهمیت امنیت در این ایام تبیین کرد: در بحث امنیت نیروی انتظامی مانند گذشته در مسیرها حضور دارد و انتظار می‌رود با افزایش سطح اقدامات برنامه‌های خود را به نحو احسن در این مهم پیاده‌سازی کنند لذا در قالب نیروهای مسلح و نظامی هم پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و جای نگرانی برای مردم عزیز وجود ندارد.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: در بحث تامین دارویی و درمانی نگرانی وجود ندارد چرا که هلال احمر به همراه دانشگاه علوم پزشکی تدابیر لازم را انجام می‌دهد و همچنین در بحث اسکان هتل‌ها و مهمان پذیرها در کنار اصناف مراکز خدماتی باید آمادگی ارائه خدمات مناسب به زائران را داشته باشند.

وی با تاکید اهمیت پوشش رسانه‌ای مراسم دهه آخر صفر عنوان کرد: انتظار می‌رود صدا و سیما این شور و شوق را به همراه رسانه‌ها و خبرنگاران پوشش داد و در سطح کلان انعکاس دهند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار