به گزارش تابناک گیلان، متاسفانه روزهای گذشته ، خبری از کمیته انضباطی هیئت فوتبال گیلان شنیدیم که قفلی بر درهای امید اهالی رسانه به مجموعه هیئت فوتبال و آینده این ورزش پرطرفدار زد.
کد خبر: ۱۳۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 01 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: 
آشفته بازاری که این روزها در ورزش کشور و در راس آن ها فوتبال به وجود آمده، مدیران ما را باید به سمتی وا دارد که بجای برد و باخت، به اخلاق و فرهنگ سازی توجه بیشتری کرده و در این باب کمر همت را ببندند و پاشنه کشیده نظام اخلاقی را در ورزش نهادینه کنند و توجه بیشتری به اهالی فرهنگ و رسانه داشته باشند ؛ چراکه این افراد با کمترین توقع بیشترین نقش را در آگاهی بخشی به اطلاع رسانی به مردم دارند.

به گزارش تابناک گیلان، متاسفانه روزهای گذشته ، خبری از کمیته انضباطی هیئت فوتبال گیلان شنیدیم که قفلی بر درهای امید اهالی رسانه به مجموعه هیئت فوتبال و آینده این ورزش پرطرفدار زد.


کمیته انضباطی هیأت فوتبال استان گیلان در حکمی عجیب دو تن از خبرنگاران استان را از خبرنگاری خلع ید کرد و آنها را محکوم کرد به اینکه شش ماه حق ورود به استادیوم های ورزشی را ندارند.

به گزارش تابناک گیلان، ظاهرا این حکم در پی شکایت مشترک هیأت فوتبال استان گیلان و باشگاه شهرباران (همان داماش سابق) اتفاق افتاد.

حال ذکر دو نکته در این مقال قابل ارزیابی است، یکی اینکه موضوع شکایت چه بوده و دوم اینکه آیا کمیته انضباطی هیأت فوتبال در جایگاهی است که برای یک خبرنگار چنین حکمی (که چه عرض کنم اصلا حکمی) صادر کند.

طبق رای صادر شده ظاهرا محکومین در فضای مجازی اقدام به تهیه شعارهای توهین آمیز علیه متولیان فوتبال استان و همچنین ساماندهی و هدایت تعدادی افراد در سکوهای ورزشگاه جهت هتاکی به مسئولین ورزشی کردند، این شکایت با ملاحظه شعارهای سایت خبری منتسب به این افراد و اینستاگرام مربوط به سایت مذکور و استماع و رویت شعارها و حرکات نامناسب افراد مورد نظر در جریان مسابقات در سکوهای ورزشگاه از طریق سی دی و فیلم های تهیه شده شکات تنظیم شده است و در بخش پایانی حکم که نتیجه گیری رای نیز به شمار می رود، مطابق با آنچه ادعا شده پس از اینکه اصطلاحا افراد فوق را از خبرنگاری خلع گردانیده اند (!) ، بنا بر بندهای 1 و 4 ماده 73 آیین نامه انضباطی در خصوص تماشاگران فوتبال آنها را 6 ماه محروم می نمایند!

وقتی با توضیح خود کمیته انضباطی در جریان شکایت قرار می گیریم، ذهن هر فرد آگاهی به این سمت می رود که اگر جرمی در فضای مجازی رخ داد، قاعدتا باید پلیس فتا که صرفا جهت جرایم اینترنتی بنیان نهاده شد، مورد بررسی قرار دهد نه کمیته انضباطی هیأت فوتبال.

متولیان هیأت فوتبال استان گیلان اگر از اتفاق رخ داده شده - که قطعا ناپسند است و ما نیز آن را محکوم می کنیم - واقعا ناراحت هستند، برای اینکه حکمی درخور شأن متخلفین صادر شود باید مراجع قضایی و انتظامی را طبق قانون وارد کارزار می کردند تا هتاکین به اشد مجازات برسند نه اینکه سرخود با قوانین عجیب آنها را محکوم کنند.

حکمی که تاکنون در هیچ جای دنیا سابقه نداشته است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
حکم کاملا درست بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
باید به این تصمیم هیات فوتبال دست مریزاد گفت .
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
حکم شرم اور هیات فوتبال و کمیته انضباطی که خلاف قانون است. باید بر این ویرانه ای که اقای الماسخاله و دوستانش ساخته اند گریست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار