مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان:
یک‌هزار و 138 واحد گردشگری در گیلان فعالیت می‌کنند که به صورت رسمی به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 14 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، رضا علیزاده با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای حضور مسافران در گیلان اظهار کرد: یک‌هزار و 138 واحد گردشگری در گیلان فعالیت می‌کنند که به صورت رسمی به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.

وی تعداد واحد اقامتی مذکور را دارای 18 هزار تخت عنوان کرد و افزود: 6 هزار اتاق به صورت رسمی سرویس‌دهی می‌کنند که شامل هتل، هتل آپارتمان و... است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از فعالیت 744 واحد مسافرکاشانه در این استان خبر داد و ادامه داد: بخشی از اقامتگاه‌های گیلان به صورت رسمی مانند هتل‌ها خدمات‌دهی می‌کنند.

وی بخشی از اقامتگاه‌ها را موقت خواند و تصریح کرد: کمپینگ‌ها از جمله اقامت‌گاه‌های موقت هستند ضمن اینکه بخشی از مهمانان گیلان فرهنگی هستند و برای اسکان فرهنگیان آموزش و پرورش این استان تمهیداتی در نظر گرفته است.

علیزاده درباره کیفی‌سازی خدمات واحدهای گردشگری و اقامتگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: بازرسی‌های مستمر از واحدهای گردشگری انجام می‌شود. وی یادآور شد: تاکنون بالغ بر 2 هزار مورد بازدید مشترک در حوزه تعزیرات، بهداشت، اماکن نیروی انتظامی و... از واحدهای گردشگری گیلان صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه سعی شده خدمات کیفی برای نوروز در اختیار مسافران قرار داده شود، متذکر شد: در گیلان می‌توانیم 600 هزار نفر را به طول شبانه‌روز پذیرایی کنیم ضمن اینکه 147 همکار یگان حفاظت میراث فرهنگی نیز به صورت شبانه‌روز فعالیت دارند.

وی از ایجاد 400 غرفه صنایع‌دستی در نقاط محتلف گیلان برای نوروز سال 94 خبر داد و یادآور شد: راهنمایان گردشگری در مدخل ورودی گیلان مستقر می‌شوند و با توزیع بروشورهای گردشگری نقاط مختلف استان را معرفی می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار