کد خبر: ۱۳۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲ 26 November 2015

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج با تاکید بر نقش مطالعه در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: اداره جامعه بدون مطالعه کاری دشوار است.

به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی روز چهارشنبه در نشستی با متولیان کتابخانه ها و کتابداران کرج، افزود: امروز اکثر کتابخانه های ما تبدیل به قرائت خانه هایی شده اند که برای مطالعه کتب درسی مورد استفاده قرار می گیرند و با پایان دوره تحصیلی ، افراد نسبت به مطالعه علاقه ای از خود نشان نمی دهند.

وی ادامه داد: بنابراین باید با معرفی کتاب های مفید و با تنوع گسترده، علاقمندی در بین افراد جامعه ایجاد شود و برای ترویج کتابخوانی در تمام سال برنامه باید داشت .

فرماندار کرج گفت:ما ملت متمدنی هستیم اگرامروز به گذشتگانمان افتخار می کنیم به این علت است که پدران ما این کشور را با عقل و تدبیر اداره می کردند.

ایرانی، علمای اسلامی و نویسندگان معاصر را از بزرگترین مروجان کتابخوانی در کشور ذکر کرد و افزود:علمای بزرگی چون شهید مطهری و دکتر شریعتی ، نقش بسیار مهمی در بالا بردن سطح علاقمندی مردم به مطالعه داشته اند که باید در زمان حاضر نیز از پتانسیل بسیار ارزشمند حضور نویسندگان و علمایی که با قلم توانای خود در جذب مخاطب کتابخوان تاثیر گذاری می کنند بهره ببریم.

معاون استاندار البرز گفت: امروزه تنوع موضوع نداریم ،نویسنده خوب هم کم داریم، اگر مطالب متنوع برخواسته از علم و دانش را بصورت کتاب درآوریم و مردم ،جوانان و دانشجویان، موضوع مورد نظر خود را در کتاب ها پیدا کنند ، قطعاً کتابخوانی رونق می گیرد.

فرماندار کرج در پایان از تلاش بی وقفه و ارزشمند کتابداران و مسئولین ککتابخانه ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی قدردانی کرده و خدمات خوب ارائه شده در سال گذشته توسط این فعالین فرهنگی را موجب ارتقاء سطح فرهنگی جامعه دانست.

وی یادآورشد:اگر می خواهیم جامعه ای داشته باشیم که به صورت حرفه ای کتابخوان باشد، باید به صورت جهادی عمل کنیم و تمامی فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی برای انجام این مهم در کنار یکدیگر و با برنامه ریزی منسجم عمل کنند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج مطالعه فراتر از کتب درسی و دانشگاهی تاکید کرد: باید علاوه بر بالا بردن سرانه مطالعه در جامعه، به دنبال ترویج کتاب خوانی فراتر از مطالعه کتب درسی و دانشگاهی در میان دانش آموزان و دانشجویان باشیم.

اکنون در سطح شهرستان کرج، 18 کتابخانه نهادی و 17 کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه سیار روستایی دایر است که کتابخانه سیار در هفته کتاب و کتابخوانی افتتاح شده و روستاهای کرج را پوشش داده است.

دراین نشست کتابداران و مسئولان کتابخانه های برتر شهرستان کرج مورد تجلیل قرارگرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار