فرماندار محمودآباد بر نوسازی واحدهای نانوایی سنتی تأکید کرد.
کد خبر: ۱۳۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 26 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، یحیی یوسف‌پور ظهر امروز در نشست کارگروه آرد و نان این شهرستان با بیان اینکه نان به‌عنوان کالای مصرفی و نیاز روزانه مردم از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: به‌منظور ارائه نان با کیفیت و مرغوب به شهروندان نیازمند نظارت بیشتر بر واحدهای خبازی است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش همواره مبنای تمامی تغییرات اجتماعی بوده است، افزود: این کار موجب افزایش دقت لازم و ارتقای کیفیت نان شده و هرچه خبازان در این حوزه آموزش بیشتری فراگیرند، میزان رضایت‌مندی شهروندان را بیشتر به همراه دارد.

فرماندار محمودآباد خاطرنشان کرد: نوسازی و بازسازی واحدهای خبازی سطح شهر و بروزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات طبخ نان در ارتقای کیفیت نان به شکل مستقیم تأثیر‌گذار است و با کیفی‌سازی نان، شهروندان با اطمینان خاطر اقدام به تهیه نان مصرفی خود می‌کنند.

یوسف‌پور با اشاره به فعالیت 133 واحد خبازی در شهرستان محمودآباد، اظهار کرد: برخی از نانوایی‌ها در ماه گذشته به‌دلیل مشکلات ناشی از خرید آرد تعطیل شدند.

وی با اشاره به اینکه نان غذای اصلی مردم است، اضافه کرد: تعطیلی واحدهای خبازی تبعات زیادی را برای شهرستان به همراه دارد و با توجه به دستورالعمل استانی صادره مبنی بر عدم صدور پروانه واحد خبازی بدون نظر مساعد فرماندار و کارگروه آرد و نان شهرستان باید تعطیلی واحدهای خبازی نیز با نظر فرماندار و کارگروه صورت پذیرد.

فرماندار محمودآباد با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی از سوی واحدهای خبازی خواستار نظارت بیشتر دستگاه‌های مربوط در این زمینه شد و بیان کرد: گزارش بازدیدهای میدانی انجام‌شده در این زمینه، نتیجه مطلوبی را به همراه نداشت و دستگاه‌های مسئول باید دقت لازم را داشته باشند.

یوسف‌پور اظهار کرد: نظارت مستمر بر واحدهای خبازی در بازرسی‌های مستمر و پیگیری‌های لازم در حوزه رعایت مسائل بهداشتی از سوی تمامی اعضای کارگروه آرد و نان شهرستان باید انجام شود تا مسائل بهداشتی به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه در راستای جلب رضایت شهروندان از کیفیت نان، واحدهای خبازی رتبه‌بندی می‌شوند، تصریح کرد: شاخص ارزیابی این واحدها بر اساس عملکرد مطلوب و رضایت‌بخش است.

فرماندار محمودآباد نوسازی واحدهای خبازی را ضروری دانست و افزود: بخش زیادی از واحدهای خبازی شکل سنتی دارند و باید در زمان تجدید پروانه به نوسازی واحد خود مجاب شوند تا شرایط نان سالم در محیط بهداشتی فراهم و موجب جلب رضایت شهروندان شود.

یوسف‌پور در پایان گفت: نانوایی‌هایی که عملکرد خوبی داشته باشند، مورد تشویق قرار می‌گیرند تا این کار معیار خوبی برای ایجاد رقابت و قدرشناسی از زحمت‌کشان این عرصه باشد.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار