مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت در تبریز:
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گوید، مسئولان دانشگاه‌ها باید بسترساز محیط سالم برای رشد و تعالی دانشجویان باشند.
کد خبر: ۱۳۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 26 November 2015

به گزارش  تابناک تبریز، حسام الدین علامه در همایش کانون‌های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با عنوان «فصل نو، فصل همدلی» با بیان اینکه کانون‌ها این فرصت را فراهم می کنند تا خلاقیت‌های فردی دانشجویان به مرحله ظهور برسند، اظهار کرد: برخی‌ها نگاه تنگ نظرانه به مسایل جمعی دارند و دوست دارند تنها خودشان سوار قطار نظام شوند، ولی دولت تدبیر و امید در نظر دارد فضا و بستر لازم برای کار خلاقانه با جذب حداکثری را فراهم کند.

وی افزود: وزارت بهداشت برای تشکیل و فعال شدن شوراهای صنفی، انجمن های علمی موثر و کانون های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و هنری در دانشگاه‌های علوم پزشکی تلاش کرده و برنامه‌ریزی می کند.

وی با بیان اینکه دانشجویان رشته‌های پزشکی در زمینه فرهنگی و هنری استعداد زیادی دارند، عنوان کرد: خواهان رونق فعالیت کانون‌های فیلم، عکس، موسیقی و شعر در دانشگاه های علوم پزشکی هستیم.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی‌ها با نگاه محافظه کارانه با موسیقی در دانشگاه مخالفت می کنند و بخاطر اینکه می ترسند موقعیت خودشان به خطر افتد، صورت مسئله را کاملأ حذف می کنند، ضروری است کانون‌های موسیقی در چارچوب شرع و قوانین از هنر موسیقی استفاده کنند.

وی همچنین در رابطه با وضعیت حجاب در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: حتی در کشورهای غربی نیز نوع پوشش دانشگاه با محیط بیرون متفاوت است، باید نوع پوشش دانشجوها در شأن محیط علمی باشد، ما با پوشش غیر اسلامی در دانشگاه ها کاملأ مخالف هستیم.

علامه تأکید کرد: کسانی هستند که دلواپس واقعی و دغدغه درست و واقعی در زمینه فرهنگی دارند ولی برخی ها هم نگاه کاسب کارانه و فریب کارانه به موضوع فرهنگ دارند، باید دانشجویان در محیط دانشگاه آن چنان صحیح جلو روند و قوانین رعایت کنند تا بهانه دست بدخواهان داده نشود، دولت می خواهد مسایل فرهنگی را در چارچوب شرع و قوانین در دانشگاه ها پیش ببرد.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد آثار ارسال شده به هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری وزارت بهداشت، از دانشگاه علوم پزشکی تبریز است، اظهار کرد: خریدار آثار فرهنگی و هنری دانشجویان با موضوع ارتقای سلامت جامعه هستیم./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار