فرماندار بیله سوار مغان از حل مشکلات پمپاژ هشت در این شهرستان مرزی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹ 25 November 2015
آرام حلیم روز چهارشنبه در جلسه حل مسائل و مشکلات پمپاژ 8 افزود: از 62 هزار هکتار وسعت طرح آبیاری ناحیه دوم پایاب خدا آفرین 42 هزار هکتار در حوزه استحفاظی بیله سوار مغان قرار دارد و فاز اول آن با 12 هزار و 500 هکتار که 11 هزار هکتار این فاز در حوزه بیله سوار
است و هفته گذشته کلنگ زنی شد.
او گفت: یک هزار هکتار از 11 هزار هکتار برای توسعه شهرک های گلخانه ای در شهرستان بیله سوار اختصاص یافته است.
فرماندار بیله سوار اظهار کرد: با دستور مقام معظم رهبری اعتبارات ویژه ای از صندوق توسعه ملی به پروژه های مرزی استان اردبیل به ویژه شهرستان بیله سوار اختصاص یافته که این بیانگر توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناطق محروم و مرزی است.
وی افزود: 400 هکتار از اراضی بیله سوار برای توسعه کشاورزی گلخانه ای به سرمایه گذار هلندی و 100 هکتار نیز از محل ماده 180 برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی واگذار خواهد شد.
حلیم همچنین با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای توسعه شهرستان بیله سوار جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است گفت: مسوولان شهرستان آماده حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران منطقه اند تا منطقه توسعه یابد.
فرماندار بیله سوار بیان کرد: قرار است بین زارعان و امور آب مغان عقد قرارداد شده و 30 درصد مبلغ آب بهای قراردادی به صورت علی الحساب از زارعان دریافت و هزینه آب بها بر اساس تعرفه های سال زراعی 93 و 94 محاسبه شود.
او افزود: کشاورزان تا پایان سال زراعی جاری می توانند نسبت به مراجعه و عقد قرارداد با امور آب اقدام کنند و در صورت عدم عقد قرارداد و استفاده از آب پمپاژ مطابق قانون با فرد خاطی برخورد خواهد شد.
حلیم ادامه داد: در صورتی که زارع برای عقد قرارداد مراجعه نکند شرکت تعاونی نسبت به معرفی فرد مورد نظر به امور آب برای قطع اشتراک اقدام می کند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، وی گفت: کنتورهای هوشمند حجمی توسط امور آب در مزارع نصب خواهد شد و نگهداری کنتورها بر عهده شرکت تعاونی و قرائت میزان مصرفی کنتورها نیز به صورت مشترک بر عهده امور آب و تعاونی ها خواهد بود.
فرماندار بیله سوار در ادامه افزود: با توجه به بدهی حجیم کشاورزان و مشکلات پرداخت آب بها از طریق استانداری نامه ای با امضای استاندار اردبیل به وزارت نیرو برای تخفیف و تقسیط بدهی های کشاورزان ارسال و آب منطقه ای اردبیل بر این اساس موضوع را پیگیری و نتیجه را اعلام خواهد کرد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار