مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: به همت جامعه خیرین مسکن‌ساز استان اردبیل، 100 واحد مسکونی در حال احداث است.
کد خبر: ۱۳۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 25 November 2015

فرهاد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در کنار احداث واحدهای مسکونی به همت خیرین در شهرهای مختلف، در بحث ساخت و تحویل مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول تفاهمنامه‌ای بین بنیاد مسکن، ‌بنیاد مستضعفان و بهزیستی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه برای خانواده‌های دارای دو معلول در شهرها و روستاهای استان 20 میلیون تومان تسهیلات در مناطق شهری و 15 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در مناطق روستایی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: تاکنون 36 خانواده دارای دو معلول در استان اردبیل با همکاری بهزیستی شناسایی و معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ساخت 100 واحد مسکونی را به همت جامعه خیرین در شهرهای مختلف استان یادآور شد و گفت: علاوه بر ساخت و تحویل این واحدهای مسکونی، ما با همکاری دیگر نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد سعی داریم با کمترین آورده و از محل حساب 100 امام سرپناهی مناسب در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهیم.

سبحانی افزود: با تفاهمنامه‌ای که با کمیته امداد به امضا رسیده، قرار است 300 واحد مسکن از محل منابع تسهیلاتی خاص احداث و عملیاتی شده تا این واحدها به خانواده‌های نیازمند با شرایط خاص واگذار شود.

وی در مورد ساخت مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر و همچنین تولید مسکن مهر در شهرهایی همچون بیله‌سوار و نمین بیان کرد: مشکلی که در مسکن مهر بیله‌سوار وجود دارد ناشی از انتخاب پیمانکاری است که راه و شهرسازی تولیت آن را بر عهده دارد و با همکاری راه و شهرسازی قرار شده به زودی مشکلات زیرساختی و محوطه‌سازی این پروژه که قصور پیمانکار بوده، برطرف شود.

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در این پروژه‌ها نظارت بر ماست که قطعاً راه و شهرسازی در انتخاب پیمانکار دخیل بوده و باید بیشتر از این مراقبت‌ها را انجام دهد تا مشکلی در این حوزه به وجود نیاید.

وی در مورد منظومه‌های روستایی نیز ادامه داد: شرح خدمات منظومه‌های روستایی در حال نگارش است و در استان اردبیل کار خاصی در این زمینه انجام نشده ولی تلاش بر این است تا در یک نظام جامع و در قالب منظومه‌های روستایی خلأهایی که در حوزه احداث واحدها، اجرای طرح هادی و ساماندهی سکونت‌گاه‌ها وجود دارد، با تدبیری مناسب‌تر برطرف شود.

سبحانی گفت: ما در قالب اجرای این طرح به راحتی می‌توانیم خلأهای به وجود آمده را در این حوزه با تدبیری شایسته‌تر برطرف کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار