رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: 8 کارگاه ساختمانی غیرایمن با درخواست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساری و حکم دادستان شهرستان ساری پلمپ شد.
کد خبر: ۱۳۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 23 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، حسن غلامی در حاشیه بازدید از کارگاه‌های ساختمانی غیرایمن در ساری اظهار کرد: ایمنی در ساختمان‌سازی به دلیل کثرت حوادث و مرگ و میر بالای این صنعت، از جمله مباحث بسیار مهم است و صنعت ساختمان به دلیل ماهیت سخت و فعالیت‌های پرخطر مانند گودبرداری و حفاری، پی سازی، تخریب، کار در ارتفاع جزو صنایع حادثه‌خیز قلمداد می‌شود.
وی با اشاره بر ضرورت توجه به ایمنی در این بخش افزود: عدم رعایت قواعد ایمنی در مراحل مختلف ایجاد یک واحد ساختمانی باعث شده که این شغل جزو سخت‌ترین و پرحادثه‎ترین مشاغلی باشد که تا کنون جان کارگران بسیاری را گرفته و افراد زیادی را دچار صدمات جبران‌ناپذیر کرده است.
غلامی بیان کرد: سقوط از ارتفاع، سقوط اجسام، ریزش آوار و دیواره گودبرداری، سقوط بالابر و برق گرفتگی شایع‌ترین مواردی است که کارگران ساختمانی با آن مواجه‌اند.
وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده است که حدود ۸۰ درصد از حوادث به وقوع پیوسته در کارگاه های ساختمانی اعم از آسیب‌دیدگی و فوت با رعایت مقررات ایمنی ابتدایی و صرف هزینه ناچیز قابل پیشگیری است که می‌توان در این بخش به نصب حفاظ های موقت درسمت پرتگاه، مهارکردن بالابرهای حمل مصالح، استفاده اجباری از لوازم حفاظت فردی -کلاه، کفش، کمربند ایمنی- و رعایت فواصل ایمنی کار در مجاورت خطوط برق فشار قوی اشاره کرد.
رییس اداره بازرسی کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: سیاست‌ها و قوانین ایمنی تأثیر زیادی بر میزان ایمنی یک کارگاه ساختمانی دارند و چارچوبی را تشکیل می دهند که سلامت و ایمنی بر اساس آنها کنترل و تنظیم می شود و تمام مدیران پروژه باید از این قوانین و قواعد پیروی و آن را اجرا کنند و برای متخلفان جریمه در نظر گرفته شود.
غلامی با تأکید بر ضرورت آموزش در بحث ایمنی تصریح کرد: با همکاری نظام مهندسی ساختمان استان، مقرر شد ارتقای مهندسین و تمدید دفترچه کار کارگران ساختمانی منوط به گذراندن دوره آموزش ایمنی در کار باشد که بر این اساس تا کنون بیش از 3 هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان و بیش از 10 هزار کارگر ساختمانی این دوره ها را طی کرده‌اند.
وی در پایان با اشاره به طرح پلمپ کارگاه‌های ساختمانی غیر ایمن اظهار کرد: امروز شاهد تعطیلی 8 کارگاه ساختمانی غیر ایمن در ساری هستیم و این طرح به همین صورت با کمک دادستان ها در تمامی شهرستان های استان در حال انجام است.

ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار