پیش بینی می شود این تعداد تا بعد از اربعین به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.
کد خبر: ۱۳۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 23 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۵۰ هزار نفر از مرزهای کشور به عراق وارد شده اند، گفت: پیش بینی می شود این تعداد تا بعد از اربعین به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حمل و نقل و پایانه استان ایلام گزارش داد، حسن دانایی فر بعد از نشست با استاندار واسط عراق که در مرز مهران برگزار شد، گفت: برخلاف سال گذشته که در چنین مناسبت هایی زائران می توانستند با کارت ملی نیز به عتبات عالیات سفر کنند، امسال زائران حتما باید با دریافت روادید و همراه داشتن گذرنامه وارد کشور عراق شوند.

وی ادامه داد: مردم تحت هیچ شرایطی بدون روادید و گذرنامه برای ورود به عراق اقدام نکنند چرا که هرگونه ورود بدون روادید و گذرنامه به خاک عراق تبعات قانونی و امنیتی برای خود آنان ایجاد می کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین در خصوص وضعیت طرف مقابل برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: در چند ماه گذشته مسئولان مرتبط دولت عراق نشست های مستمری برای آمادگی و هماهنگی استقبال از زائران برگزار کرده اند که سفارت ایران نیز در این نشست ها شرکت داشته است.

دانایی فر تأکید کرد: به زودی ۶۱۰ کامیون از طرف جمهوری اسلامی ایران اسلامی برای کمک به موکب های مستقر در کشور عراق اعزام خواهند شد.

در پایان جلسه سفیر ایران و استاندار واسط عراق از پایانه های مرزی مهران و زرباطیه بازدید کردند./پ

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار