نمی‌توانیم با فروش کت و تنپوشمان برای شهرداری در آمد بدست آوریم!
به گزارش تابناک تبریز، اعضای شورای شهر در جلسه ظهر امروز به لایحه شهرداری برای انجام پروژه مشارکتی برای سرمایه‌گذاری شرکت تعاونی مسکن بهداری شمال‌غرب برای احداث مجتمع مختلط در زمین پشت سر برج شهران رای مثبت دادند.
کد خبر: ۱۳۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 22 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، اعضای شورای شهر در جلسه ظهر امروز به لایحه شهرداری برای انجام پروژه مشارکتی برای سرمایه‌گذاری شرکت تعاونی مسکن بهداری شمال‌غرب برای احداث مجتمع مختلط در زمین پشت سر برج شهران رای مثبت دادند.

بر اساس این لایحه، شرکت سرمایه‌گذار در زمین واقع شده در پشت برج شهران به احداث مجتمعی با کاربری‌های مختلط نظیر پارکینگ، هایپر مارکت، تجاری و شهربازی خواهد پرداخت؛ با این حال فضای سبز بودن کاربری این زمین به متراژ 2 هزار و 195 متر مربع، باعث به وجود آمدن صحبت‌های زیادی در ارتباط با لزوم و یا عدم لزوم چنین مشارکتی شد.

ایرج شهین‌باهر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در مخالفت با این پروژه سرمایه‌گذاری گفت: وضعیت فضای سبز در تبریز اسفناک است و اصلا درست نیست که زمین‌هایی با کاربری فضای سبز داخل شهر را برای چنین پروژه‌هایی تغییر کاربری دهیم.

وی با تاکید بر اینکه هنوز تغییر کاربری این زمین از فضای سبز به کاربری تجاری در ماده 5 مطرح نشده است، گفت: درست است که شهرداری باید درآمد داشته باشد اما نمی‌توانیم با فروش کت و تنپوشمان برای شهرداری در آمد بدست آوریم؛ با فروش فضای سبز داخل شهر و کاشت درخت در اطراف کوه‌های «عون بن علی» نمی‌توان وضعیت اسفناک فضای سبز شهر را بهبود داد.

احتشام حاجی‌پور رئیس شورای استان آذربایجان‌شرقی اما با تاکید بر اینکه در منطقه مورد بحث به دلیل وجود پارک ائل‌گلی و پارک دفاع مقدس سرانه فضای سبز مناسب است، گفت: برای تامین «درآمد پایدار» شهرداری، لازم است که چنین پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی د‌ر شهر انجام شود و چنین پروژه‌ای نیز برای این منطقه مناسب است.

رسول درسخوان دیگر عضو شورای اسلامی تبریز نیز با تاکید بر اینکه طرح پیشنهادی سرمایه‌گذار ظرفیت لازم برای حفظ خصوصیات مرتبه‌سازی‌های این منطقه (برج های شهران) را داراست چرا که فضای باز اطراف برج‌ها را حفظ می‌کند، گفت: لازم است شهرداری منطقه 2 چنین پروژه‌هایی را در سطح کلی‌تر تعریف کند.

همچنین نماینده شهرداری تبریز در پاسخ به وضعیت تغییر کاربری این زمین در ماده 5 گفت: کلیات تغییر کاربری زمین فوق از فضای سبز به پارکینگ در کمیته فنی ماده 5 تصویب شده اما هنوز به جلسه اصلی ماده 5 نرفته است.

وی افزود: قراردادهای ما نیز با سرمایه‌گذار به شرط تصویب کاربری و رای مثبت شورای شهر تنظیم شده است.

نماینده شهرداری همچنین در توضیح اختصاصات این پروژه گفت: از آنجا که سازه این مجتمع در زیر زمین خواهد بود سقف مجتمع همتراز با لابی برج‌های شهران بوده و چنین پروژه‌ای باعث از بین رفتن فضای باز اطراف برج‌های شهران نخواهد شد. طبقات همکف و اول این مجتمع کاربری تجاری دارند و زیرزمین‌های اول و دوم به صورت هایپر مارکت و پارکینگ طراحی خواهند شد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا ماده 5 به پروژه‌ای که کاربری فضای سبز را تغییر خواهد داد اما اختصاصات فنی بلند مرتبه‌سازی را رعایت کرده و باعث درآمد برای شهر خواهد شد، رای مثبت خواهد داد؟

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ایجاد مراکز تفریحی ویژه زمستان از نیازهای اساسی شهر تبریز است.

سعید محدث اظهار داشت: در حالی که تبریز به لحاظ اقلیمی جزو مناطق سردسیر ایران محسوب می‌شود و سرما بیش از 5 ماه از سال در این شهر حکمفرما می‌شود اما با این حال در خصوص ایجاد مراکز تفریحی برای ماه‌های سرد سال تاکنون فکر و تدبیر خاصی نشده است.

وی با بیان اینکه در اغلب شهرهای سرد دنیا، برنامه‌ها و امکانات خاص و ویژه‌ای طراحی و ارائه شده ولی تا به حال شهر تبریز صاحب لونا پارک سرپوشیده نشده ‌و این امر یکی از کمبودهای شهر تلقی می‌گردد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در پایان سخنانش از شهرداری و بخش خصوصی درخواست کرد برای تحقق این امر و ایجاد مراکز تفریحی ویژه زمستان در تبریز همت گمارند.

حبیب شیری‌آذر سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اعضای شورا به دلیل قرابت فرهنگی و اهمیت این شهر در کشور قزاقستان که اقتصادی‌ترین و بزرگترین شهر این کشور است و نزدیک 20 درصد اقتصاد این کشور را تامین می‌کند به این لایحه رای دادندتا مراحل قانونی اش را سپری کند.

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: یاد و خاطره تمام شهدای سر افراز جنگ تحمیلی و امام شهدا را گرامی می‌داریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه امروز در جلسه شورا 7 لایحه بررسی شد ابراز داشت: این لایحه ها عمدتا در راستای حل مشکلات شهروندان بوده است.

وی ادامه داد: با تصویب اعضای شورای شهر شهرداری در احداث سالن ورزشی که توسط سپاه پاسداران در حال ساخت است مشارکت خواهد کرد.

رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه بسیج بیشتر از اینکه یک سازمان باشد یک تفکر است، تفکر ساده زیستی، ایثار، صداقت و کار خالصانه و ادامه داد: این فرهنگ را باید در جامعه تعمیم دهیم تا اقشار مختلف جامعه به این تفکر گرایش پیدا کنند.

رئیس شورای شهر تبریز با تاکید بر بهره‌مندی از توان بسیج برای رفع معضلات شهری تصریح کرد: بسیج در رفع تمام معضلات می‌تواند کمک حال مدیریت شهری برای برون رفت از معضلات شهری باشد.

دبیری ضمن تاکید بر توان بسیج در آموزش‌های شهروندی گفت: این نیرو عظیم می‌تواند در مباحثی همچون اشتغال‌زایی نیز به ما کمک کند و امیدوارم همه ما با این تفکر کار کنیم./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :