مدیرحج وزیارت خراسان رضوی از احتمال لغو عملیات عمره خبر داد
به دنبال کارشکنی کنسولگری عربستان در مشهد برای صدور روادید زائران سرزمین وحی،مدیرحج وزیارت خزاسان رضوی از احتمال لغو عمره خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴ 12 March 2015

به گزارش تابناک،مسعود مجردی با اشاره به روند کند صدور روادید توسط کنسولگری عربستان در مشهد اظهار کرد: روزانه باید ٤هزار روادید را کنسولگری عربستان صادر کند که این میزان در حال حاضر به کمتر از یک سوم کاهش یافته است.

وی افزود: با این روند امکان اعزام زائران وجود ندارد؛ زیرا نمی‌شود یک پروازی که قرار است چند کاروان را به عربستان بفرستد، با ٥٠درصد ظرفیت اعزام شود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: در عملیات عمره سال جاری تا کنون بیش از ٣٦ هزار نفر از خراسان رضوی به سرزمین وحی اعزام شدند و بسیاری از نیروهای حج و زیارت در کشور عربستان آماده پذیرایی از زائران هستند اما با این روند امکان اعزام زائر جدید وجود ندارد. مجردی خاطر درباره تعیین تکلیف پروازهای کنسل شده گفت: ٩ گروه از زائران را که پرواز آن‌ها باطل شده بود، موفق شدیم در کاروان‌های دیگر جاداده و به سرزمین وحی اعزام کنیم و اولویت اعزام ها تا ٢٩ اسفند نیز با کسانی است که پرواز آن‌ها لغو شده است.

وی تاکید کرد: اگر تا ٢٩ اسفند مشکل حل نشود، تمامی پیش ثبت‌نام ها باطل شده و متقاضیان باید منتظر اعلام جدید سازمان حج و زیارت برای دوره جدید اعزام ها باشند که زمان آن مشخص نیست.

بهانه کمبود نیرو و امکانات

مدی حج وزیارت خراسان رضوی علت روند کند صدور روادید را بهانه نداشتن نیرو و امکانات از سوی کنسولگری اعلام کرد و گفت:در حالی که این کاستی ها رفع شده کنسولگری همچنان به روند کند صدور روادید ادامه می دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار