رئیس سازمان حج و زیارت مطرح کرد
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تلاش برای شناسایی 17 مفقود ایرانی حادثه منا همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۳۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲ 22 November 2015

 به گزارش تابناک لرستان سعید اوحدی شامگاه  در حاشیه سفر به این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون تلاش‌ها برای تعیین وضعیت 17 تن از حجاج اعزامی از جمهوری اسلامی ایران نتیجه نداده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع تعداد مفقودین یاد شده تنها یکی از حجاج لرستانی تاکنون شناسایی نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: فتح‌الله گودرزی یکی از حجاج لرستانی اعزامی از کاروان بروجرد است که به همراه 16 تن دیگر تاکنون شناسایی نشده است.

اوحدی تاکید کرد: تاکنون سرنوشت بسیاری از مجموع 465 تن از حجاج اعزامی از جمهوری اسلامی ایران بیت‌الله الحرام که در جریان فاجعه منا جان خود را از دست داده‎اند، تعیین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت‌نام گسترده ایرانیان برای شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی خبر داد و گفت: در حال حاضر بالغ بر دو میلیون نفر برای سفر به کشور عراق و حضور در این آئین ثبت‌نام کرده‎اند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر ضرورت اخذ گذرنامه برای زائران شرکت‌کننده در کنگره اربعین حسینی، عنوان کرد: به واسطه حجم بالای علاقمندان به شرکت در این مراسم صدور گذرنامه با کندی همراه است.

اوحدی با اشاره به اتخاذ تدابیری با هدف خدمات‌رسانی مطلوب‎تر با هدف سرعت بخشیدن به صدور گذرنامه، اظهار کرد: 15 دفتر کنسولگری عراق نیز با هدف سرعت بخشیدن به این کار وعده همکاری داده‎اند.

وی افزود: زائران اربعین حسینی به این نکته مهم توجه داشته باشند که عبور از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ورود به خاک عراق بدون همراه داشتن گذرنامه و ویزا امکان‌پذیر نیست.

گفتنی است، رئیس سازمان حج و زیارت در برنامه‌های کاری خود در سفر به شهرستان بروجرد پس از دیدار با خانواده فتح‌الله گودرزی تنها مفقودی اعزامی از کاروان‎های لرستان به سرزمین وحی، حضور در همایش مهاجران الی‌الله، دیدار در جمع اساتید دانشگاه آیت‌الله بروجردی و حضور در منزل غلام‎عباس قاسمی یکی دیگر از جان‌باختگان حادثه منا در بروجرد برنامه‌های کاری خود را در این شهرستان به پایان رساند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار