معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: پرونده واگذاری ۲۰ کودک بی‌سرپرست مورد بررسی قرار گرفته و این کودکان طی این هفته به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 21 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:معصومه فروتن گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۰ کودک بی سرپرست در استان که در مراکز بهزیستی نگه داری می شدند به خانواده های متقاضی واگذار شدند و طی این هفته نیز پرونده واگذاری ۲۰ کودک دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: طی سال های اخیر فرهنگ فرزندخواندگی و به فرزندی گرفتن کودکان بی سرپرست در فارس افزایش پیدا کرده و متقاضیان خوبی از رده های بالای اجتماعی خواستار این کار هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس افزود: تعداد متقاضیان سرپرستی کودکان همواره بیشتر از تعداد کودکان بی سرپرستی است که در مراکز استان نگه داری می شوند و به همین دلیل گاهی بعضی از خانواده ها ممکن است دو یا سه سال در انتظار سرپرستی یک کودک باقی بمانند.

فروتن یادآور شد: هم اکنون حدود ۴۰۵ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز استان نگه داری می شوند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در رابطه با کودکان بی سرپرست است که دادگاه مجوز واگذاری آن ها را به خانواده های دیگر صادر نمی کند و از سوی دیگر خانواده های آن ها نیاز، صلاحیت دار نیستند و گاها این کودکان تا زمان بلوغ در مراکز بهزیستی رشد پیدا می کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: بهتر است که مراجع قضایی از خانواده های فاقد صلاحیت نگه داری کودکان سلب صلاحیت کنند تا شرایط واگذاری کودکان بدسرپرست به خانواده های بهتر فراهم شود و اگرچه شرایط نگه داری کودکان در مراکز از لحاظ رفاهی و آموزشی مناسب است، ولی بهتر آن است که کودکان بتوانند در محیط خانواده بزرگ شوند.

فروتن با اشاره به اینکه همایش پیشگیری از کودک آزاری صبح یک شنبه در شیراز برگزار می شود، افزود: چنین همایشی هفته گذشته در مرودشت نیز برگزار شده و قرار است در سطح تمام شهرستان های استان نمونه آن برگزار شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر والدین مخاطبان اصلی این همایش مربیان مدارس هستند، اظهار داشت: سعی داریم که با آموزش مربیان این آگاه سازی را برای کودکان داشته باشیم که در صورتی که مورد آزاد جنسی یا روحی قرار گرفتند، شجاعت لازم را برای بیان آن به والدین خود یا اولیا مدرسه داشته باشند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس ادامه داد: همواره مواردی از آزار کودکان وجود دارد که کودک به خاطر تهدید از بیان اینکه چه اتفاقی برای وی رخ داده، واهمه دارد و هدف همایش نیز آگاه سازی برای جلوگیری از چنین امری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار