کد خبر: ۱۳۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 21 November 2015

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی گفت: انتقال معاونت فرهنگی این سازمان در دولت قبلی به شیراز زیانبار بود.

به گزارش ایرنا،اسدالله درویش امیری روز پنج شنبه در نشست انجمن میراث فرهنگی البرز ا بیان اینکه انتقال معاونت میراث فرهنگی در سال های گذشته به شیراز مشکلاتی به وجود آورد،اظهارداشت: همزمان با این انتقال ، کتابخانه مرکزی میراث فرهنگی هم به استان فارس برده شدکه نگهداری نامناسب اسناد، مدارک و کتاب ها سبب آسیب به بخشی از آن ها شد.

درویش امیری گفت: با استقرار دولت تدبیر وبازگشت معاونت میراث فرهنگی و صنایع دستی به تهران بخشی از کتاب ها و اسناد ترمیم و صحافی شدند.

معاون میراث فرهنگی اظهار داشت: دراین بین تعدادی سند تاریخی کشور گم شدند.

وی افزود: درسال های گذشته نیز نسبت به میراث طبیعی کشور غفلت هایی صورت گرفته است.

درویش امیر در بخش دیگری از سخنانش گفت: تعیین حریم آثار باستانی کشور نیاز به جمایت جدی از سوی مردم و مسئولان دارد.

وی ادامه داد:تعیین حریم مقدمه مرمت و بازسازی آثارباستانی است که نباید این اصل به فراموشی سپرده شود.

درویش امیری درخصوص تملک کاخ مرواریدکرج گفت: قرار است به زودی نشستی با حضور استاندار البرز و دادستان کرجدر این زمینه برگزار شود.

همچنین در این نشست مدیرکل امور موزه های کشورگفت : بدون مشارکت مردم حفاظت از آثار تاریخی و باستانی کشور محقق نمی شود و باید مردم در این زمینه با مسئولان همراه و همگام باشند.

محمدرضا کارگر افزود: جوامعی می توانند ماندگار باشند که سواد فرهنگی خود را افزایش دهند که این مهم باید در کشور ما مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان اینکه جوامعی که هویت خود را از دست می دهند ابتکار و خلاقیتی ندارند اظهار داشت : باید فرهنگ خود را حفظ کنیم و در این بین فرصتی برای علاقه مندان جامعه ایجاد کنیم.

وی گفت: برای حفاظت از آثار گرانبهای تاریخی کشور باید مردم مشارکت کنند زیرا بودجه دولت محدود است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار