فرماندار چرداول گفت: اگر در جامعه میزان و سرانه مطالعه و کتابخوانی افزایش یابد ضمن اینکه شور، امید و نشاط اجتماعی را بالا می برد موجب کاهش آسیب های اجتماعی نیز می شود.
کد خبر: ۱۳۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸ 21 November 2015
فرماندار چرداول گفت: اگر در جامعه میزان و سرانه مطالعه و کتابخوانی افزایش یابد ضمن اینکه شور، امید و نشاط اجتماعی را بالا می برد موجب کاهش آسیب های اجتماعی نیز می شود.

پرویز کولانی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کتابخوانی و مطالعه و تشویق به خواندن از کودکی و توسط والدین باید آغاز شود تا کودکان به مطالعه کتاب عادت کرده و و نسبت به تحکیم آن اهتمام ورزند.
وی افزود: اداره جامعه ایی که اهل مطالعه و رشد بالای فرهنگی باشد در راه رسیدن به قله های برتر علم، تکنولوژی و پیشرفت آسان تر از جامعه ای است که مردم آن از مطالعه غافل هستند و رغبتی به کتاب و کتابخوانی ندارند.
کولانی تاکید کرد: دولت یازدهم در امور مربوط به کتاب، کتابخوانی و کتابداری خوب عمل کرده غافل و برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه برنامه های متعددی بویژه در رفع مشکلات مالی و معیشتی که دغدغه اصلی کتابداران است، انجام داده است.
وی یادآور شد: در شهرستان چرداول امسال یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی اختصاص یافته ضمن اینکه شهرداری ها را هم به پرداخت 100 میلیون ریال به حساب انجمن کتابخانه های عمومی از محل نیم درصد عوارض ملتزم کرده است.
فرماندار چرداول کلنگ زنی 2 باب کتابخانه عمومی روستایی، بهره برداری از یک باب کتابخانه عمومی شهری در بلاوه تره بخش زاگرس را از برنامه های دولت در حوزه کتاب و کتابخوانی این شهرستان در سال 94 اعلام کرد.
کولانی مهمترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در چرداول را برپایی ایستگاه اهدای کتاب و جمع آوری کتاب های مردم، تجهیز کتابخانه های عمومی مساجد، تجلیل از کتابداران و کتابخوانان نمونه، عضویت رایگان علاقه مندان در کتابخانه و ایجاد ایستگاه مطالعه در سه نقطه از شهر سرابله دانست.
وی گفت: هم اینک چهار باب کتابخانه عمومی در شهرهای سرابله، توحید، شباب و آسمان آباد با داشتن 47 هزار عنوان کتاب و نشریات و مجلات آماده ارائه خدمت فرهنگی است و حدود سه هزار نفر نیز در این کتابخانه ها عضو هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار