مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: اتباع و مهاجران خارجی، زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۳۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰ 20 November 2015

به گزارش تابناک مازندران به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بیمه سلامت مازندران، رسول ظفرمند اظهار کرد: تمام اتباع و مهاجران خارجی معرفی شده از سوی وزارت کشور که دارای کارت آمایش یا هویت معتبر هستند، زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: ثبت‌نام اتباع و مهاجران خارجی از ٢٥ آبان‌ماه آغاز و متقاضیان می‌توانند علاوه بر مراجعه به سامانه اینترنتی bimehsalamat.ir، به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت در سراسر استان که به این منظور تعیین شده‌اند، مراجعه کنند.

وی بیان داشت: بیمه سلامت اتباع و مهاجران خارجی در سه بسته متفاوت شامل آسیب‌پذیر، غیرآسیب‌پذیر و بیمار خاص ارائه می‌شود که بسته اول، ویژه «بیماران خاص» است که بیمه سلامت آنان رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ‌گونه حق بیمه از سوی آنان نیست که پس از بررسی شرایط، از اول آذرماه صادر می‌شود.

این مسئول افزود: برخورداری بیماران خاص از خدمات سرپایی و بستری از طریق چاپ دفترچه امکان‌پذیر است و در گروه اقشار آسیب‌پذیر، فقط یک چهارم حق بیمه معمولی را پرداخت می‌کنند که میزان آن، ٢٤ هزار و ٣٠٠ تومان برای شش ماه تعیین شده است.

ظفرمند خاطرنشان کرد: بقیه حق بیمه این دو گروه را، کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می‌کند و بسته سوم، شامل سایر اتباع و مهاجران خارجی که جزو دو گروه مذکور نباشند، بوده و سرانه پرداخت از سوی آنان، ٩٧ هزار و ٢٠٠ تومان برای هر شش ماه تعیین شده است.

وی تصریح کرد: هزینه چاپ و صدور دفترچه بیمه برای اتباع خارجی 10 هزار ریال اعلام شد که باید به حساب صدور دفترچه واریز شود و 20 هزار ریال نیز به ازای هر نفر بابت کارمزد عملیات بیمه‌گری (جهت چاپ دفترچه و یا کارت) رأساً توسط فرد متقاضی به صورت نقدی به دفاتر پیشخوان پرداخت می‌‌شود، لذا ضروری است دفاتر پیشخوان، از اخذ هرگونه وجه اضافی تحت هر عنوان از اتباع خودداری کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در بخش دیگری گفت: در راستای تحقق بند الف ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و تکالیف سازمان بیمه سلامت، این اداره‌کل از ابتدای سال گذشته اقدام به پوشش بیمه همگانی سلامت تمامی هموطنان فاقد بیمه درمان نموده است و دانشجویانی که زیرپوشش هیچ یک از بیمه‌های پایه سلامت یا درمان نیستند، با مراجعه به سایت بیمه سلامت و ثبت‌نام، بدون پرداخت حق بیمه و به صورت رایگان دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند.

ظفرمند افزود: پیشنهاد شد تا سربرگ دفترچه بیمه سلامت به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز در زمان ثبت‌نام دانشجویان در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان زندان‌ها و سازمان بیمه سلامت، زندانیانی که زیرپوشش هیچ‌گونه بیمه درمانی نباشند، می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سامانه امید و دریافت معرفی‌نامه از خدمات بستری در قالب بیمه سلامت برخوردار شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به این که بهره‌مندی از خدمات بیمه سلامت منوط به احراز هویت فرد توسط ثبت احوال است، باید قبل از زمان ترخیص، احراز هویت فرد مورد تأیید قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: خانواده زندانیانی که فاقد پوشش بیمه درمان باشند نیز بر این اساس می‌توانند زیرپوشش بیمه همگانی سلامت قرار گیرند.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار