مجری طرح مطالعات جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: متأسفانه سالانه 7.2 میلیارد متر مکعب آب از مرزهای کشور خارج می‌شود که باید برای مهار این آب‌ها برنامه‌ریزی مناسبی اتخاذ کنیم.
کد خبر: ۱۳۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 19 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، بهرام امینی‌پوری پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی بزرگترین پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری استان اردبیل در دشت مغان اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی برای مهار آب‌های مرزی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، زیرا مهار این آب‌ها از اولویت‌های اساسی دولت بوده و در این راستا نیاز است همگان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه هم اکنون در 11 استان کشور آب از مرزهای این 11 استان خارج می‌شود، بیان کرد: با مهار آب‌های خارج شده از این مرزها می‌توان شاهد رشد و توسعه بخش کشاورزی در کشور بود.

مجری طرح مطالعات جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه مقام معظم رهبری اهتمام ویژه‌ای به پروژه‌های مرزی و مهار آب‌های مرزی دارد و در این راستا با دستور مقام معظم رهبری اعتبارات بسیار خوبی برای پروژه‌های مرزی در کشور اختصاص یافته است.

امینی‌پوری تصریح کرد: امروزه خاک و آب عظیم‌ترین منابع و سرمایه کشور هستند و باید با مدیریت‌های راهبردی بتوانیم از این سرمایه‌ها و منابع در راستای توسعه کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید استفاده از طرح‌های آبیاری نوین و قطره‌ای در زمین‌های زراعی و باغی به طور همه جانبه در بین کشاورزان نهادینه شود، گفت: شعار اصلی وزارت جهاد کشاورزی افزایش تولیدات به صورت مصرف قطره‌ای آب است تا علاوه بر مدیریت بهینه مصرف آب، شاهد افزایش تولیدات محصولات کشاورزی باشیم.

مجری طرح مطالعات جامع شبکه‌های آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی وزارت جها کشاورزی بیان کرد: خشکسالی یکی از پدیده‌های حاد دنیا بوده و نباید با برخی سوء مدیریت‌ها شاهد سهل‌انگاری در این زمینه باشیم بلکه باید در این راستا تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار