برخی از این افراد که در این گونه اماکن خطبه عقد خود را جاری میکنند بعد از ازدواج و بارداری اقدام به انجام معاینات پزشکی میکنند که دیگر دیر است و در صورت ابتلای فرزندشان به بیماری تالاسمی سقط می شوند.
کد خبر: ۱۳۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 19 November 2015
کارشناس معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا گفت: برخی از این افراد که در این گونه اماکن خطبه عقد خود را جاری میکنند بعد از ازدواج و بارداری اقدام به انجام معاینات پزشکی میکنند
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، نوشین کارشناس معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا در گفت و شنود با خبرنگار سفیر دنا با اعلام وجود برخی افراد به عنوان عاقدان محلی در روستاهای شهرستان دنا گفت:در تعدادی از روستاهای شهرستان افرادی تحت عنوان عاقد محلی اقدام به جاری کردن خطبه عقد زوجهای جوان قبل از انجام آزمایشات میکنند .
وی با اشاره به اینکه یکی از بیماری های بسیار خطرناک که حاصل این گونه وصلتها است بیماری تالاسمی است گفت:اخیرا در اثر ازدواج دو تن از افراد ناقل بیماری در یکی از این اماکن، مسئله منجر به تولد کودکی مبتلا به تالاسمی شد.
کارشناس بیان داشت:برخی از این افراد که در این گونه اماکن خطبه عقد خود را جاری میکنند بعد از ازدواج و بارداری اقدام به انجام معاینات پزشکی میکنند که دیگر دیر است و در صورت ابتلای فرزندشان به بیماری تالاسمی سقط می شوند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا افزود: روند افزایش این بیماری در شهرستان دنا کاملا تحت کنترل است و حتی افراد ناقل با اقدامات کنترلی موانع ازدواجشان برطرف می شود.
وی ادامه داد:در چنین موادری در هر بارداری 25 درصد احتمال ابتلا به بیماری تالاسمی ماژور وجود دارد که تا شش ماه بعد از تولد کودک هیچ گونه علائمی ظاهری وجود ندارد و بعد از شش ماهگی تا سالها نیاز به تزریق خون است که در نهایت منجر به فوت فرد می شود.
کارشناس فرهنگ سازی و جلوگیری از فعالیت این افراد را از متولیان خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار