همزمان با هفته کتاب صورت گرفت:
دومین دوره نمایشگاه‌های تخصصی کتاب حوزه‌های علمیه خواهران که تا 25 آذرماه ادامه خواهد داشت، با افتتاح همزمان 118 نمایشگاه، افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 17 November 2015
به گزارش تابناک قم، اصغر عبداللهی،درمراسم نمادین افتتاح یکی از نمایشگاه های کتاب درقم افزود: این دوره نمایشگاه های کتاب حوزه های علمیه خواهران تا 25 آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در نمایشگاه های کتاب ویژه مدارس علمیه خواهران40 ناشر یکهزار و 100 عنوان کتاب در موضوعات عمومی و مذهبی را عرضه کرده است.

وی گفت: بخش اعظم کتاب های ارائه شده در این نمایشگاه ها، کتاب های حوزوی ویژه طلاب و مدارس علمیه خواهران است و علاوه بر این کتاب هایی درباره دفاع مقدس، ادبیات، کودک و نوجوان، زنان، خانواده و تاریخ نیز عرضه خواهد شد.

معاون اداری مالی حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: در این نمایشگاه ها انتشاراتی همچون بوستان کتاب، انتشارات اسلامی، دارالفکر، دلیل ما، سمت، اسرا، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)،معارف، سوره مهر، دانشگاه ادیان و مذاهب و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حضور دارند.

وی افزود: نمایشگاه های کتاب دریچه ای برای استفاده عموم و غنای فرهنگی و معنوی جامعه است و کمک شایانی به افزایش سرانه مطالعه در کشور می کند.

وی افزود: متاسفانه در جامعه امروز وجود فضاهای مجازی موجب کاهش 66 درصدی سرانه مطالعه در کشور شده است که لازم است برای افزایش سطح مطالعه در کشور برنامه ریزی های مفیدی صورت بگیرد.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار حوزه های علمیه خواهران در عرصه کتاب و کتاب خوانی، اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران باید به قلم زنان بها دهد و با پشتیبانی کامل از افکار، بیان و قلم زنان جامعه را به سمت رشد و تعالی هدایت کند.

24 آبان ماه تا یکم آذرماه بعنوان هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است. 

رشد مضاعف خواهران طلبه در عرصه پژوهش

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور نیز دراین مراسم از حضور گسترده بانوان طلبه در عرصه پژوهش تمجید کرد و گفت: باید نیازهای پژوهشی پژوهشگران را برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی افزود: باید با پشتیبانی از عرصه کتاب و کتابخوانی زمینه ای را فراهم کنیم تا طلاب بتوانند دغدغه های پژوهشی خود را عملی کنند و در این مسیر موفق تر از گذشته گام بردارند.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، افزود: متاسفانه درحال حاضر با رکود جدی در بخش کتاب و کتابخوانی مواجه هستیم که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته و پشتیبانی خوب از این عرصه شاهد رشد و تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به تاثیر شگرف مطالعه در پیشرفت جامعه اسلامی، ادامه داد: مفتخر هستیم در جامعه و عصری زندگی می کنیم که بزرگان علمی و دینی ما همچون رهبر معظم انقلاب اهتمام ویژه ای به امر مطالعه و کتابخوانی دارند و با توجه به مشغله بسیار، مساله کتاب جایگاه و سهم ویژه ای در زندگی ایشان دارد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: آیت الله سیستانی از بزرگانی است که روزی یک جلد کتاب مطالعه می کند و مرحوم آیت الله مرعشی نجفی که امروز کتابخانه بسیار جامعی از او به یادگار مانده است، همت بالایی در مسأله کتابت و کتابخوانی داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار