مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: آموزشهای کوتاه مدت فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال پایدار و مولد بسیار سودمندتر از تحصیلات دانشگاهی است .
کد خبر: ۱۳۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 17 November 2015
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: آموزشهای کوتاه مدت فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال پایدار و مولد بسیار سودمندتر از تحصیلات دانشگاهی است .

شریفه حق شناس در جلسه شورای مهارت شهرستان جوانرود گفت: آموزش های فنی و حرفه ای نقش انکارناپذیر در توانمند سازی نیروی انسانی دارد و توسعه این آموزشها برای توسعه پایدار جوامع ضروری است .

وی با اشاره به نقش زنان در فرآیند توسعه پایدار گفت: سرمایه گذاری در جهت توانمند سازی و توان افزایی زنان از طریق ارتقای سطح دانش مهارت و توانمندیهای فردی، خانوادگی و اجتماعی و آماده سازی برای افزایش مشارکت آنان در جامعه می تواند سهم بسزایی داشته باشد .

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه بهره مندی بانوان از آموزشهای فنی و مهارتی با رویکرد بازار محوری را فرصت مناسبی دانست و گفت: زنان بدسرپرست و بی سرپرست نیز می توانند با فراگیری آموزشهای فنی و مهارتی و ایجاد مشاغل خانگی به اقتصاد خانواده کمک کنند .

حق شناس با تأکید بر این مطلب که هنرآموزی و یادگیری آموزشهای مهارتی در روحیه و نشاط بانوان جامعه اثرگذار است گفت: بانوان باید به درجه ای از خودباوری برسند که بتوانند در کمک به اقتصاد خانواده و اشتغال در منزل مؤثر باشند .

وی با اشاره به این مطلب که نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند گفت: باید به بحث آموزش و اشتغال زنان توجه ویژه ای شود و به آموزش رشته های فناوری اطلاعات و آموزشهای مجازی و حضور بانوان در کنار خانواده و حفظ جایگاه و شأن زنان در خانواده و اجتماع تأکید کرد .

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه با بیان این مطلب که توانمندی زنان کارآمدترین روش برای مبارزه با فقر در جامعه است گفت: فراگیری آموزشهای فنی و مهارتی به توسعه و پیشرفت وضعیت زنان جامعه کمک می کند .

حق شناس ضمن تقدیر از پیگیریهای جدی و مستمر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در توسعه و ترویج آموزشهای مهارتی، آموزشهای بازار محور را بسیار مثبت ارزیابی کرد .

فرماندار جوانرود نیز با تأکید بر نقش آموزشهای فنی و مهارتی در ایجاد اشتغال گفت: ارائه این آموزشها به روستاییان و مناطق محروم در افزایش توانمندی روستاییان برای ایجاد و توسعه کسب و کار بسیار اثرگذار است .

آرش لهونی گفت: روی آوردن جوانان به سمت آموزشهای فنی و حرفه ای ضروری است، چرا که به تضمین آینده شغلی آنان کمک می کند .

وی افزود: در سطح بخشها و روستاها نیز با شناسایی ظرفیت ها و امکانات موجود باید به سمت افزایش مهارت آموزی و فراگرفتن آموزشهای فنی و مهارتی پیش رفت .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار