رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از شناسایی و معرفی 15 شرکت دانش بنیان این استان به بنیاد ملی نخبگان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱ 16 November 2015
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، عدیل سروی روز دوشنبه گفت: این شرکت ها به مرکز بنیاد ملی نخبگان و مرکز رشد یا پارک فناوری معرفی شده اند تا مراحل قانونی و ثبت خود را طی کنند.
او با اشاره به اهمیت ساماندهی شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی افزود: تحقق اقتصاد مبتنی بر علم ، افزایش بهره وری ، جذب و تبدیل ایده ها به محصول و مشاغل پایدار ، تجاری سازی یافته های پژوهشی و تحقیقاتی ، حمایت ، هدایت و سمت دهی در مسیر نوآوری ها و تولید فناوری های برتر و نیز ترویج ، جذب ، ساماندهی و حمایت از این شرکت ها در اولویت برنامه های این سازمان قرار گرفته است.
سروی افزود: با هدف پرداخت تسهیلات کم بهره و بازپرداخت طولانی مدت بر علاوه بر فعالیت های فوق الذکر تاکنون دو شرکت دیگر که در زمینه کشت بافت گیاهی ، تولید ارقام مناسب باغی و زراعی ، تولید سموم با منشاء گیاهی و تولید و فرآوری گیاهان دارویی فعالیت خواهند کرد به بانک های عامل معرفی شده اند.
او اظهارامیدواری کرد شروع فعالیت این شرکت های دانش بنیان بتواند جوابگوی بسیاری از مشکلات در بخش کشاورزی استان باشد.
سروی افزود: عرصه فعالیت یکی دیگر از این شرکت های احداث گلخانه و تولید گیاهان دارویی بوده و اقدامات لازم در زمینه واگذاری اراضی برای آن نیز به پایان رسید.
او گفت: شرکت های دانش بنیان نیازمند توجه بیشتری بوده و مسوولان استانی باید تسهیلات کم بهره و طولانی مدت بدون محدودیت را برای این شرکت ها در نظر بگیرند و در واگذاری اراضی مناسب و عملیاتی کردن طرح های آنها اولویت را لحاظ کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار